Három nap alatt több dolog történt a Mercedes háza táján, mint egész évben. A hét közepén a stuttgartiak meghosszabították a Concord-szerződést és ezzel 2020-ig elkötelezték magunkat az F1-ben.
Három nap alatt több dolog történt a Mercedes háza táján, mint egész évben. A hét közepén a stuttgartiak meghosszabították a Concord-szerződést és ezzel 2020-ig elkötelezték magunkat az F1-ben.
A Mercedes részéről ez merész lépés. A gazdasági válság még mindig érezteti hatását a Száguldó Cirkuszban. Egyre kevesebb a helyszíni néző és egyre kevesebb rendező tudja gazdaságosan lebonyolítani a futamot, az F1 pedig emiatt újabb és újabb országokba ver sátrat.
A Mercedes igazgatótanácsa a monzai verseny után adott zöld utat a Forma-1-ben való további szereplésre. A folytatás feltétele volt a brit szekció három éves terve, amely Lewis Hamiltonra épített. A pénz nem számított, kerül, amibe kerül, a Mercedes fölé ígért a McLaren által ajánlott összegnek.
A csillagos márka nemcsak a brit vezetői képességeit tartotta szem előtt, hanem hogy a népszerű pilóta leigazolásával Bernie Ecclestone kasszája is megnyílik a Mercedes előtt.
Ennek érdekében beáldozták Michael Schumachert, aki egy rövid mondattal lezártnak tekintette az ügyet: „Három szép évet töltöttem a Mercedes Forma-1-es csapatnál, amely sajnos nem úgy alakult, hogy mindkét részről szerettük volna.”
A jobb jövő reményében a Mercedes technikai téren is erősít. A csapat szélcsatornáját átépítették és most már 60 százalékos modellekkel is dolgozhatnak a mérnökök és új, nagyobb teljesítményű szimulátort is kaptak Rosbergék.
A dolog érdekessége, hogy ennek megépítésében a McLaren emberei tevékenyen részt vettek.
Az már csak hab a tortán, hogy Niki Lauda is a csapathoz igazolt. A háromszoros osztrák világbajnok amolyan „problémamegoldó” lesz.
Hivatalosan a Forma-1-es csapat felügyelő bizottságának lesz az elnöke, amit annyit tesz, hogy ha kell, Ross Brawn és Bob Bell mellett segít be a csapatvezetésbe, ötleteket ad, a taktikában segít illetve jelent a Daimler igazgatótanácsának.
Az osztrák „Szuperpatkánynak” állítólag nagy szerepe volt abban is, hogy a nyár eleji mosolyszünet után a Mercedes emberei újra asztalhoz ültek Bernie Ecclestone-nal, hogy tovább tárgyaljanak a Concorde-szerződésről.