Annak ellenére, hogy majd’ másfél másodpercet kapott a tempót diktáló Robert Kubicától az év első tesztprogramjának zárónapján Valenciában, Michael Schumacher elmondta, hogy egyáltalán nem aggódik a köridők miatt, és elégedett a Mercedes idei versenygépével.
Annak ellenére, hogy majd’ másfél másodpercet kapott a tempót diktáló Robert Kubicától az év első tesztprogramjának zárónapján Valenciában, Michael Schumacher elmondta, hogy egyáltalán nem aggódik a köridők miatt, és elégedett a Mercedes idei versenygépével.
„Rengeteg még a nyitott kérdés, szóval nem igazán aggódom a köridők miatt” – mondta a hétszeres világbajnok az e heti tesztprogram után a riportereknek.
„A legegyszerűbb lenne azonnal az élre állni, és mindenkit megverni, de ahonnan mi jövünk, erre nem számíthatunk.”
„Néhány csapat már közel áll a végső specifikációjához, vagy már azzal köröz, amivel az első versenyen is rajthoz fog állni, míg a többiek még rengeteg újdonságot tesznek fel autójukra.”
“Mikor Bahreinbe érkezünk, és az utolsó teszten leszünk, akkor majd tisztább lesz a kép, és könnyebben tudunk összehasonlítást végezni.”
„Hatalmas az üzemanyagtank, így az üres és a teli tank között négy-öt másodperc különbség is lehet, csak emiatt. Fogalmam nincs, hogy a többiek mit csinálnak, csak azt tudom, mi milyen programon vagyunk, és csakis magunkra koncentrálunk.”
Schumacher bevallotta, hogy a Pirelli bizonyos keverékei valóban elég gyorsan elkopnak, de abszolút elégedett azzal a munkával, amit a csapat elvégzett az idei év első tesztprogramján.
„A különböző keverékek másképpen viselkednek” – magyarázta. „Egyesek egyenletesebbek, mások viszont elég hamar veszítenek a tapadásukból, és egy-két kör után olyan, mintha jégen vezetnél. Azonban elvégeztük a tervezett munkát, és azt mondhatom, elégedettek vagyunk.”
„Hasznos munkát végeztünk, rengeteg információt begyűjtöttünk a mai nap folyamán, mikor nem kevesebb, mint 110 kört teljesítettünk a spanyol ringen, ami jónak mondható. Elégedett vagyok ezzel, illetve azzal, ahogyan az autó viselkedett.”
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szintén elégedetten nyilatkozott, és külön kiemelte, hogy az új, W02-es kódszámra hallgató modell mennyire kiválóan reagált a beállítások módosítására.
„Most kezdjük még csak megismerni az autót, annak lelkét, és azt kell mondanom, hogy kiválóan reagált a beállítások módosítására” – magyarázta a szakember.
„Néhány kisebb kezdeti nehézség ellenére, egy nagyon erős nappal zártuk az idei első tesztet, rengeteg adatot begyűjtöttünk, amit kielemezve, egy újabb lépést tehetünk majd előre a jövő heti tesztprogramnak helyet adó Jerezben.”