Michael Schumacher, a Mercedes hétszeres világbajnoka szerint nem kell attól tartaniuk, hogy az Ausztráliában felmerült problémák Malajziában is hátráltatják majd a csapatot, és biztos benne, a sepangi pályán kiváló lesz majd a W03-as konstrukció versenytempója.
Michael Schumacher, a Mercedes hétszeres világbajnoka szerint nem kell attól tartaniuk, hogy az Ausztráliában felmerült problémák Malajziában is hátráltatják majd a csapatot, és biztos benne, a sepangi pályán kiváló lesz majd a W03-as konstrukció versenytempója.
Az évadnyitó hétvégén úgy tűnt, a Mercedes lehet a 2012-es szezon nagy meglepetése, nyers tempó tekintetében ugyanis úgy Michael Schumacher, mint Nico Rosberg az élmezőnnyel vetekedtek.
A vasárnapi versenyen azonban visszaesett a brackley-i gárda tempója, Ross Brawn csapatfőnök elmondása szerint főként a gumik túlzott elhasználódása miatt. Schumacher azonban Sepangban a minap úgy nyilatkozott, bízik abban, hogy sikerült felülkerekedni a problémákon.
„Megtettünk jó pár ezer kilométert a téli teszteken és nem voltak gondjaink” – mondta a hétszeres világbajnok. „Melbourne-ben megértettük, hogy versenytempó tekintetében jobb munkát kell végeznünk. Megoldottuk ezt a dolgot. Csak egyszeri alkalom volt.”
A német versenyző nem tulajdonított komoly jelentőséget a Mercedes trükkös F-csatornájának sem, és nem gondolja úgy, hogy a Mercedesnek jelentős előnye származik abból az időmérőkön, amikor a DRS-rendszert korlátlanul használhatják a versenyzők.
„Egyértelműen nem ez a helyzet. Kétségtelen, hogy van egy innovatív fejlesztésünk, ami némi teljesítménybeli előnyt ad nekünk, de nem hinném, hogy ez olyan tetemes lenne. Alapvetően az a helyzet, hogy sokat javítottunk az autón a tavalyi modellhez képest. Még jobban meg kell értenünk, hogy minden körülmény között a legtöbb teljesítményt hozzuk ki belőle.”
„Ahogy az az évadnyitón kiderült, még van hová fejlődni, főképp versenytempó tekintetében. Nem hiszem, hogy dobogóra állhattunk volna Melbourne-ben, ha végig is megyünk a versenyen. Talán az ötödik hely lett volna a maximum.”
„Viszont van egy irányvonal, melyet követni tudunk, és mellyel javíthatunk Melbourne után. Hogy ez azt jelenti-e, hogy dobogóra állunk, az már egy más történet, mivel legalább négy autó van, mely nagyon erős – ez pedig a két Red Bull és a két McLaren.”