Schumacher 2021-ben és 2022-ben versenyzett az F1-ben a Haas színeiben, ám nem tudott maradandót alkotni, teljesítményével pedig nem volt elégedett az amerikai istálló, mely így két szezon után megvált tőle. Schumachernek a Mercedes dobott mentőövet: a német pilóta lett az ezüstnyilak tartalékversenyzője, és a szimulátorban segítette Lewis Hamilton és George Russell munkáját.
„Nyilván ez egy nagyon hosszú idény volt, és már itt tartunk a végén. Az új szerepköröm viszont nagyon más ahhoz képest, mint amilyet az elmúlt pár évben betöltöttem, különösen az elmúlt két évben” — mondta a német versenyző. „Alapvetően igyekeztem beilleszkedni a csapatba, és a lehető legtöbbet tanulni, hogy szélesítsem egy kicsit a látókörömet az elmúlt pár évhez képest, hogy készen álljak az esetleges beugrásra.”
„Nyilván minden nagyon későn történt. Az utolsó versenyhétvége előtti napon kaptam a hírt, hogy nem leszek ott a rajtrácson 2023-ban. Szóval egy kicsit késő volt már más helyek után nézni, ami nyilván nem volt valami jó. De aztán éltünk a lehetőséggel, amit a Mercedes kínált nekünk a tavalyi év korábbi szakaszában, miszerint, ha máshol nem lesz lehetőség, akkor ott jut nekem hely. Most pedig itt tartunk.”
Schumacher azt mondja, egészen különleges volt azt látni, hogyan dolgozik egy olyan komoly Forma-1-es istálló, mint a Mercedes.
„2010-ben már jártam Brackley-ben, de az első alkalom, amire tényleg jól emlékszem, az 2014-ben történt, akkor a szimulátorban kaptam lehetőséget. Nyilvánvalóan több szempontból is nagyon érdekes volt most visszatérni. Látni azt, hogy miképp dolgozik a Forma-1-ben egy olyan nagy csapat, mint a Mercedes, igazán különleges volt. Mint ahogy megismerni a procedúrákat is az elmúlt egy évben.”
A német pilóta beszélt arról is, a Mercedesnek köszönhetően „választ kapott” olyan kérdésekre is, melyekre aktív versenyzőként az elmúlt években nem.
„Azt gondolom, hogy az emberek hajlamosak elfelejteni azt, hogy mindenki emberből van, és mindenkiben vannak bizonytalanságok — én tisztában voltam ezzel, de azért nem sokat gondolkodik az ilyesmin az ember” — magyarázta a német. „Számomra ez volt az egyik legnagyobb lecke. Néhány olyan kérdésre is választ kaptam itt, amikre nem, amikor én magam versenyeztem. Hogy mindenki keresztülmegy bizonyos dolgokon, különösen, amikor versenyez. Nagyszerű tapasztalás volt.”
„És nyilván tudjuk azt is, hogy azért ennyire jók, mert így állnak hozzá. Nagyszerű látni azt is, hogy Lewisnak — aki már olyan régóta tagja a csapatnak — milyen kapcsolódása van ehhez az istállóhoz, hogy szavak nélkül tudnak kommunikálni, értik egymást, és szerintem ez egészen különleges.”
A Forma-3-as és Forma-2-es sorozat korábbi bajnoka 2024-ben is a Mercedes tartalékosa marad, emellett azonban az Endurance-világbajnokságon is rajthoz áll az Alpine színeiben. A cél pedig az, hogy bizonyítsa, helye van a Forma-1-ben.
„Sajnos tartalékversenyzőként állok itt, nem pedig versenyzőként. Szóval valami nyilvánvalóan félrecsúszott, és néha ezt egy kicsit nehéz megérteni” — magyarázta a német versenyző. „Tudom, hogy meg kell győznöm másokat arról, hogy érek valamit.”
„Sajnos sok szerződés több évre szól, szóval nem igazán nyílna meg kapuk a következő évre. Úgyhogy nehéz a helyzet, de 2025-ben már sokkal több lehetőség kínálkozhat, szóval meglátjuk majd.”
„Azt gondolom, az a fontos számomra, hogy ne töltsek el sok időt versenyautón kívül. Amennyire csak lehet, közel maradok a Forma-1-hez, és remélhetőleg ez lehetővé teszi majd számomra azt, hogy bizonyítsak a Forma-1-ben dolgozó embereknek, hogy megérdemlek egy esélyt a királykategóriában, és hogy ide tartozom.”