A Forma-1 szezon ismét elkezdődött: a Shell továbbra is fontos technológiai partnere a Scuderia Ferrarinak.
A Forma-1 szezon ismét elkezdődött: a Shell továbbra is fontos technológiai partnere a Scuderia Ferrarinak.
A FIA a sport látványosságának növelésére és a szakmai színvonal, valamint a pilóták biztonságának megőrzésére törekszik. Az autó minimális súlya 20 kg-mal, 640 kg-ra nőtt a KERS (Kinetic Recovery System) biztosításához. A nehezebb autó és a hatékonyabb aerodinamika kombinációja arra késztetik a Scuderia Ferrarit, hogy a Shell V-Power versenyüzemanyag teljesítményére is jobban odafigyeljen.
A Shell közösen dolgozott a Scuderia Ferrarival a lehető legjobb összetételű Shell V-Power kialakításán. Mike Evans, a Shell Forma-1 üzemanyag-fejlesztésért felelős projektvezetője szerint: „Olyan üzemanyagot fejlesztettünk, amellyel a legnagyobb teljesítményt tudjuk kihozni az autóból és biztosítjuk, hogy a Scuderia Ferrari befejezze a versenyt, hogy ne legyen gond az üzemanyag hőmérsékletének növekedésével. Ez folyamatos kihívást jelent, hiszen most már nem tankolhatjuk meg az autót hidegebb üzemanyaggal a kiállásokban.”
Az üzemanyag összetételét Súrlódás-módosító Technológiával (Friction Modification Technology) egészítették ki, amelyet a közutakon használt Shell V-Power üzemanyag is tartalmaz. Ez elsősorban a dugattyúkra van hatással, megkönnyíti a motor forgását és maximalizálja a lóerőt. A tisztító adalékok megakadályozzák a lerakódások képződését a szelepeken és befecskendező rendszerekben, így javul a hatékonyság.
A Shell V-Power üzemanyag két hatásos bio-üzemanyagot is tartalmaz: az egyik cellulóz-etanolból (szalmából) készül, a másik „biobenzint” közvetlenül növényi cukorból nyerik ki.
Az autóversenyzés extrém környezetében szerzett tapasztalatok és a határok feszegetése hozzájárulnak a magyar Shell töltőállomásokon is kapható Shell prémium üzemanyagok fejlesztéséhez és előállításához.
További képekért és információért látogasson el az alábbi honlapra www.shell.com/motorsportmedia