Nagyon szigorú feltételei voltak a McLaren Forma-1-es csapatának akkor, amikor megengedte Fernando Alonsónak, hogy idén részt vegyen az Endurance-világbajnokság (WEC) küzdelmein is.
A spanyol versenyzőre sűrű program vár 2018-ban, hiszen a Toyotával kötött megegyezést követően a WEC valamennyi futamán – így a Le Mans-i 24 óráson is – rajthoz állhat majd az F1-es versenyek mellett.
Zak Brown, a McLaren főnöke azonban a minap elárulta, kikötötték a spanyol számára, hogy a Forma-1-es feladatok elsőbbséget élveznek minden mással szemben.
„Fernandónak gyakorlatilag csak azt engedjük, hogy vezesse a Toyota versenyautóját. Ami a kereskedelmi megjelenéseket, szponzori kötelezettségeket illeti, azok nagyon minimálisak” – mondta a szakember.
„Ami a Toyotával való kapcsolatát illeti, kölcsönben van tőlünk. Megállapodtunk a Toyotával, miszerint engedjük őt versenyezni, de nem utazhatja be a világot kereskedelmi kötelezettségek miatt. Szeretnénk minimalizálni az utazásait, és nem akarjuk, hogy legyenek szponzori „ütközések”. A Toyotánál jelenleg nincs túl sok, úgyhogy egyelőre nincsenek efféle konfliktusok a McLaren partnereivel.”
„De ha találnak egy olyan partnert, amely „ütközik” a McLaren egyik szponzorával, nem engedhetjük, hogy Fernando egy rivális szponzor öltözékében rohangáljon.”
„És mindenekelőtt ő a McLaren versenyzője, egy F1-es pilóta.”