Sokat vár innovatív fejlesztésétől 2011-ben a Renault forma-1-es alakulata. A csapat egy radikális kipufogórendszert tervezett az idei évre, és remélik, beválik majd a trükkös megoldás.
Sokat vár innovatív fejlesztésétől 2011-ben a Renault forma-1-es alakulata. A csapat egy radikális kipufogórendszert tervezett az idei évre, és remélik, beválik majd a trükkös megoldás.
Mint arról már korábban lapunk is beszámolt, az immáron brit színekben versenyző csapat egy új koncepció alapján tervezte meg idei versenyautóját, hiszen az R31-es modell kipufogócsonkjai nem hátul, hanem középtájon, az oldalsó légbeömlők alatt kaptak helyet.
A csapatfőnök Eric Boullier az Autosportnak adott interjújában nemrégiben úgy fogalmazott, a fejlesztés azért került rá az autóra, mert hisznek abban, hogy beválik majd.
„Mindig van kockázat a dologban. Nagyon örülök annak, hogy vannak kreatív megoldások az autón. Természetesen kiállunk a csapat, illetve a technikai szakemberek mellett, mert gyorsak akarunk lenni, az élen akarunk csatázni” – mondta Boullier a brit szaklapnak nyilatkozva.
„Tudjuk, hogy ez időbe telik. A Forma-1-ben kreatívnak kell lenni. Más utakat kell találni, hogy extra leszorítóerőt vagy teljesítményt érjünk el. Mi találtunk egyet, mert hisszük, hogy előnyünkre válhat.”
„A szélcsatornában és a papíron elvégzett számítások alapján azt mondhatjuk, az autónak jobb a teljesítménye, mint 12 hónappal ezelőtt. A kipufogó azért van az autón, mert hiszünk abban, hogy működni fog. De majd kiderül a versenypályán.”
Lapértesülések szerint noha egyelőre csak a Lotus Renault GP alakulata rendelkezik a trükkös megoldással, több más alakulat – így a Mercedes és a McLaren – is dolgozik annak kifejlesztésén.