Jóval hangosabbak lesznek 2016-ban a Forma-1-es versenyautók – ezt nyilatkozta a minap Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója.
Jóval hangosabbak lesznek 2016-ban a Forma-1-es versenyautók – ezt nyilatkozta a minap Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója.
A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta számos kritika érte a Forma-1-et, amiért a versenyautók hanghatása meg sem közelíti a korábban tapasztaltakat.
Az elmúlt két évben a Forma-1-es csapatok a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) karöltve törekedtek a helyzet javítására, és úgy tűnik, próbálkozásaikat idén siker koronázza.
Nemrég Pat Symonds, a Williams főmérnöke nyilatkozott úgy, a motorok 2016-ban 25 százalékkal hangosabbak lesznek, a minap pedig Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója is azt mondta, jelentős fejlődés várható ezen a téren.
„A megkerülő eddig egyfajta hangtompítást okozott a fő kipufogócsőben” – magyarázta a szakember, majd kitért az új szabályozásra, miszerint a turbófeltöltőben a megkerülő szelepnek saját kipufogócsöve lesz majd idéntől.
„Működni fog. Majd meglátjuk, mennyire lesz hangosabb, de bizonyos méréseket már elvégeztünk, és jelentős javulást tapasztaltunk.”