A két pénteki szabadedzés alapján akár az összes Forma-1-es csapatot érintheti az utolsó kanyarban tapasztalt pattogás, véli a McLaren csapatvezetője, Andrea Stella. Az edzésnapon a McLaren volt a három csapat egyike, amely látványosan küzdött a delfinezésként elhíresült jelenséggel, amely során az autó padlólemeze ritmikusan fel-le mozog, bizonytalanná téve az autó mozgását.
Lando Norris a pénteki szabadedzéseken arról számolt be, hogy „az utolsó kanyarban pattog és leér az autó alja, ami jelentősen felborítja az egyensúlyt”. Hasonló tapasztalatokról számolt be az a George Russell is, aki a teljes tavalyi szezont a Mercedes delfinezésésel küzdve teljesítette. „Az utolsó kanyar bejáratánál kissé pattogok” – árulta el. De még az a Red Bull is szembesült a frusztráló jelenséggel, amely csapatnak eddig nagyrészt sikerült elkerülnie a kellemetlen pattogást. Részükről Sergio Perez jelentett problémát a pénteki nap folyamán.
Stella szerint azért különösen érdekes a jelenség visszatérése, mert a Red Bull is szembesült vele. Ha vasárnapra nem sikerül megoldást találniuk a problémára, akkor a futamon kénytelenek lesznek megnövekedett gumikopással számolni.
„Ha egyedül lennénk a problémával, akkor azt mondanám, hogy ilyen a delfinezés, néha szembesülünk vele. Viszont a Red Bull háza tájáról is ugyanezt hallottuk, ami azt jelentheti, hogy ez egy pályaspecifikus jelenség, ami akár az egész mezőnyt érintheti. Eddig úgy gondoltuk, ebből a szempontból a Red Bull kicsit ellenállóbb. Ez a teljesítményt is visszavetheti, hiszen olyan beállításokra lehet szükség, ami versenytempóba kerülhet” – árulta el a szakember.