A Red Bull jelenleg dominál a Forma-1-ben, a szezon első három versenyének mindegyikét megnyerte, és magabiztosan vezeti a világbajnoki pontversenyt ellenfelei előtt. A Mercedes versenyzője, George Russell korábban arról beszélt, szerinte az osztrák csapat akár az összes futamot megnyerheti idén.
Hiába viszont a Red Bull nagy előnyee, a Haast irányító Günther Steiner szerint a sportág integritása sokkal fontosabb, így azt kell előtérbe helyezni a show-val szemben.
„A sport a legfontosabb, aminek lennie kell. A show másodlagos” – magyarázta a Haas főnöke arra a kérdésre, hogy mit kellene priorizálni az F1-ben.
„De azt gondolom, a dolog megoldja majd önmagát, és remek versenyt láthatunk majd az élen most Checóval és Maxszal, ami nem úgy tűnik, hogy szikra és show nélküli lesz. Ebben is ott van most egyfajta show. De attól nem tartok, hogy a többiek fel fognak zárkózni.”
Steiner úgy látja, hiába a Red Bull látszólagos dominanciája, a szabályokon nem kellene változtatni, azok ugyanis jól működnek.
„Én azt mondanám, hogy működnek. Nyilván jelenleg a Red Bull előnyben van, de arra nem számítok, hogy ezt az előnyt meg fogják tartani a következő 20 versenyre. Egyáltalán nem vagyok biztos ebben, mert szerintem mindenki közelebb kerül majd, és remélhetőleg rá fogunk jönni, a Red Bull hogyan került ekkora előnybe, és le tudjuk másolni, vagy elő tudunk állni valami hasonlóval.”
„Mindenki keményen fog dolgozni. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a Red Bullnak van egy büntetése még tavalyról, kevesebb fejlesztésük lehet idén a szélcsatornában, szóval elméletben nem tudnak olyan sokat előre mozogni. Úgyhogy majd meglátjuk. De fantasztikus munkát végeztek. Úgyhogy a szabályokat nem okolhatjuk emiatt. Ha ugyanis valaki jobb munkát végez, mint mindenki más, akkor előnybe is kell, hogy kerülj.”
Arra a kérdésre, hogy mit gondolna arról, ha változtatnának a regulákon, hogy lelassítsák a Red Bullt, Steiner kifejtette: „Van egy szavazási rendszer, nem lehet csak úgy lépni azért, mert valaki gyorsabb valakinél, ez nem fair.”
„Ha találnak valamit, ami nem legális, akkor lehet finomítani a szabályokon. A biztonság mindig elsődleges. De azt gondolom, pár verseny alatt ki kell derítenünk, hogy mi is a helyzet. Azt gondolom, nem kellene most hirtelen felindulásból következtetéseket levonni.”
A Haas csapatfőnöke szerint a középmezőnyben zajló küzdelem továbbra is rendkívül szoros lesz.
„Függ majd az adott pálya konfigurációjától, hogy ki van elöl, és ki van hátrébb. Lesznek autók, melyek jobbak lesznek a tempósabb pályákon, míg mások az olyan helyszíneken lesznek erősebbek, mint Monte-Carlo. De még nem tudjuk. Véleményem szerint minden versenyen látni fogunk majd egyfajta ingadozást.”