Nem veti be radikális kipufogórendszerét az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a McLaren lakulata, ám az MP4-26-os versenygépek új padlólemezzel lesznek felszerelve Melbourne-ben.
Nem veti be radikális kipufogórendszerét az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a McLaren-Mercedes alakulata, ugyanakkor az MP4-26-os versenygépek új padlólemezzel lesznek felszerelve Melbourne-ben – árulta el a gárda csapatfőnöke, Martin Whitmarsh hétfőn.
A wokingi alakulat komoly megbízhatósági problémákkal küszködött az előszezoni teszteken, és mindemellett Lewis Hamilton és Jenson Button az új autó gyorsaságával is elégedetlen volt.
A csapatot irányító Martin Whitmarsh egy telefonos sajtókonferencián hétfőn elmondta, Ausztráliában egy „egyszerűbb” kipufogórendszerrel szerelik fel autóikat, a tél során tesztelt radikálisabb megoldást elvetették.
„Lesz egy teljesen új padlólemezünk és egy új kipufogórendszerünk” – mondta a szakember.
„Emellett sok kisebb elem is felkerül az autókra Ausztráliában.”
Whitmarsh elismerte, a korábban tesztelt kipufogó-megoldás túl komplexnek bizonyult, és számos megbízhatósági kérdést is felvetett.
„Azt mondanám, hogy ez egy egyszerűbb megoldás, mint amilyen korábban volt. Véleményem szerint a kipufogórendszer túl extrém elég sok autón. Viszont azt hiszem, ezek nem nyújtanak elég hasznot.”
„Úgy gondolom, hogy a mi autónk alapvetően nem egy rossz autó. Még meg kell találnunk a módját annak, hogyan hozzuk ki a legtöbbet a kipufogógáz fújta megoldásból.”
„Vannak kreatív ötleteink, melyek közül néhány elég látványosan működött. De ha látványos eredményt is hoznak, muszáj, hogy versenyről-versenyre megbízhatóan működjenek, és őszintén szólva néhány dologgal nem ez volt a helyzet.”
Whitmarsh hozzátette, komoly előrelépést várnak az új fejlesztésektől, és még ha nem is tűnik reálisnak az esélyük, a futamgyőzelmet tűzik ki célul.