A korábban a Renault forma-1-es csapatánál tevékenykedő Pat Symonds az Autosport International nevű rendezvényen nemrégiben úgy nyilatkozott, minden vágya, hogy ismét aktív szerepet töltsön be a Forma-1-ben azt követően, hogy kulcsembere volt a sportág történetének egyik, ha nem a legnagyobb botrányának.
A korábban a Renault forma-1-es csapatánál tevékenykedő Pat Symonds az Autosport International nevű rendezvényen nemrégiben úgy nyilatkozott, minden vágya, hogy ismét aktív szerepet töltsön be a Forma-1-ben azt követően, hogy kulcsembere volt a sportág történetének egyik, ha nem a legnagyobb botrányának.
A szakembert az emlékezetes 2008-as Szingapúri Nagydíj kapcsán kirobbant botrány miatt száműzték a Forma-1-ből, és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött megállapodás értelmében leghamarabb 2013-ban térhet csak vissza a királykategóriába.
Symonds elmondta, jelenleg tanácsadóként dolgozik, ám minden vágya, hogy közvetlenül is érintett legyen a Forma-1-ben, hiszen a sportág még mindig a szenvedélye.
„Sok dolog van, amit csinálni szeretnék. Jelenleg tanácsadóként dolgozom és sok mindent csinálok a versenyzésben, akárcsak más területeken. Még mindig imádom a Forma-1-et. Szenvedélyem a versenyzés” – mondta a mérnök, aki jelenleg az F1Racing magazin szakértőjeként is tevékenykedik.
„Nem könnyű, mert a technika a Forma-1 rendkívül fontos összetevője, és úgy gondolom, elengedhetetlen volna, hogy az emberek megértsék és értékeljék azt. Gyakorlatilag senki nem mond semmit ezzel kapcsolatban, az emberek pedig nem értik meg, szóval próbálom egy kicsit szélesíteni a látókörüket.”
„Rengeteg olyan dolog van az F1-ben, amit a csapatok titkolnak, noha büszkének kellene lenniük ezekre. Ott van például a jelenlegi motor, mely rendkívül keveset fogyaszt, az emberek viszont semmit nem tudnak erről.”
„Én viszont szeretném, ha megértenék ezeket a dolgokat, éppen ezért próbálom érhetően elmagyarázni.”