A 2013-as szezontól kezdődően a szabadedzéseken, valamint az időmérőkön is csak a kijelölt helyen lehet használni a DRS-rendszert – ezt közölte a Forma-1 csapataival Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója.
A 2013-as szezontól kezdődően a szabadedzéseken, valamint az időmérőkön is csak a kijelölt helyen lehet használni a DRS-rendszert – ezt közölte a Forma-1 csapataival Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója.
Mint ismert, az előzés elősegítésére szolgáló rendszert 2011-es bevezetése óta a versenyzők a szabadedzéseken, illetve az időmérőkön korlátlanul használhatták, Whiting szerint azonban a pilóták egyre több kockázatot vállalnak azzal, hogy a köridő javítása érdekében egyre korábban nyitják a hátsó szárnyakat a kanyarok kijárataiban.
A szakember éppen ezért nemrégiben tájékoztatta a csapatokat arról, jövőre szigorítanak, így az időmérőn, valamint az edzéseken is csak és kizárólag a kijelölt DRS-zónában lehet alkalmazni a rendszert.
„A szabadedzéseken és az időmérőkön betiltjuk a rendszer használatát, kivéve azokat a zónákat, ahol a versenyen aktiválható lesz a DRS” – mondta Whiting.
„Ezt nemrég közöltük is a csapatokkal, kifejtettük, hogy biztonsági okokból tesszük. Több incidens is volt már emiatt, és a versenyzők is mondták, hogy egyre gyakrabban okoz problémát a DRS-rendszer korai aktiválása. Persze lehet azzal érvelni, hogy ez nem sokban különbözik a korai gázadástól, de azt lehet adagolni, itt viszont csak egy ki-bekapcsoló gomb van.”
Whiting biztos abban, a módosítás nem rontja a DRS-rendszer hatékonyságát az előzésekben.
„A rendszernek alapvetően az volt a lényege, hogy növelje az előzési lehetőségek számát. Nem igazán akartuk, hogy a versenyzők az edzéseken is használják, de amiatt aggódtunk, hogy nem lesz elég hatékony. Biztos vagyok abban, hogy a módosítást követően is ugyanolyan hatékony lesz a dolog, mint eddig.”