Pedig a brit versenyző egy parádés egykiállásos stratégiával győzte le ellenfeleit, és szelte át elsőként a célvonalat, a leintés után azonban kiderült, autója nem érte el a Technikai szabályzat által meghatározott 798 kg-os minimumsúlyt. Mindez azt eredményezte, hogy Russellt kizárták a versenyből és megfosztották győzelmétől, amit így Lewis Hamilton örökölt meg.
„Szívszorító, hogy kizártak a mai versenyből. Hihetetlen volt, hogy sikerült megvalósítanunk az egykiállásos stratégiát. Az utolsó etapomban a gumik egyre jobbak lettek. Az elején kíméltem őket, és ahogy haladtunk előre, egyre inkább meggyőződtem arról, hogy végig tudjuk vinni őket” — mondta Russell. „Kockázatot vállaltunk, és úgy tűnt, hogy kifizetődött.”
„A kizárás ellenére természetesen büszke vagyok arra, hogy elsőként értem célba. Az is jó, hogy a csapat még így is győzelmet szerzett Lewis által. Ő remek versenyt futott, és a kétkiállásos stratégiával ő volt a leggyorsabb autó. Bár rendkívül csalódott vagyok, tudom, hogy a nyári szünet után erősebben térünk vissza, kezdve Zandvoorttal.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff hozzátette, egyértelmű, hogy hibát követtek el, ami végül a kizáráshoz vezetett.
„A kizárásunkat el kell fogadnunk. Egyértelműen hibáztunk, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy tanulunk belőle. Elvonulunk, értékeljük, mi történt, és megértjük, mi ment félre” — mondta az osztrák szakember.
„Egy kettős győzelem elvesztése frusztráló, és bocsánatot kell kérnünk George-tól, aki olyan erős versenyt futott. Lewis természetesen előlép az első helyre; ő volt a leggyorsabb a kétkiállásos stratégiával, és megérdemelt győztes.”
„A kizárás ellenére sok pozitívumot vihetünk magunkkal a hétvégéről. Olyan autónk volt, amely ma a mércét jelentette két különböző stratégia mellett is. Néhány hónappal ezelőtt ez elképzelhetetlen lett volna. A nyári szünetre úgy megyünk, hogy az utolsó négy versenyből hármat megnyertünk. Azt tervezzük, hogy a leállás után megújulva térünk vissza, és célunk a pozitív irányvonal fenntartása.”