Albon remekül rajtolt, a verseny első felében végig a Renault-kkal harcolt a pontszerző helyekért. A 13. körben járt először a boxutcában kerékcserén, ahol majdnem össze is ütközött Lando Norrisszal (ezt vizsgálták is a futam közben, de végül egyikőjük sem kapott büntetést).
A verseny közben aztán egy szokatlan hiba történt a motorral: a hibrid energiaforrásokra különleges szabályok vonatkoznak, így az autóval való érintkezés több esetben is tilos. Mivel magas feszültséget okozott a hiba, a csapat nem merte kihozni második kiállásra Alexet, aki emiatt a kopott gumikon volt kénytelen befejeznie a versenyt.
„Nem volt egy egyszerű verseny, különösen a gumik kezelése szempontjából. A biztonsági autós fázis néhányaknak szerencsésen jött ki, még másoknak kevésbé, mi utóbbi csoportba tartoztunk. Előjött egy hiba is motorral, ami miatt a szerelőim nem érhettek hozzá az autómhoz, emiatt nem állhattam ki kerékcserére második alkalommal. Ez egy frusztráló hiba volt, de néha megesik az ilyesmi” – nyilatkozta Albon.
Természetesen a Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe is megszólalt a furcsa jelenség kapcsán:
„A rendszer nagy fokú feszültséget jelzett Alex autójában. Ez az első alkalom, hogy ilyesmit tapasztalunk a pályán, ki kell vizsgálnunk a dolgot. Amikor ilyen figyelmeztetést kapunk, le kell állítanunk a rendszert és csak utána érhetünk hozzá az autóhoz. A futam közben döntenünk kellett, hogy vagy bejön a boxba és leállítjuk az autót, vagy kint marad a pályán, és azon a garnitúrán végigmegy. Végül utóbbi mellett döntöttünk” – magyarázta Tanabe.
Albon 39 körön keresztül nyúzta azokat az abroncsokat, végül a 12. helyen ért célba.
A csapat bánatát némileg feledtette, hogy Daniil Kvyat nagy felzárkózást bemutatva a 9. hellyel 2 pontot hozott a faenzaiaknak.