A brit fellebbviteli bíróság helyet adott az Etihad Airways és az Aldar fellebbezési kérelmének, így az Abu Dhabiban székelő két cég visszakapja azt a 4.6 millió dolláros összeget, amit a tavalyi évben kellett átutalnia a Force India számlájára, kártérítés gyanánt.
A brit fellebbviteli bíróság helyet adott az Etihad Airways és az Aldar fellebbezési kérelmének, így az Abu Dhabiban székelő két cég visszakapja azt a 4.6 millió dolláros összeget, amit a tavalyi évben kellett átutalnia a Force India számlájára, kártérítés gyanánt.
Ahogy arról tavaly novemberben hírt adtunk, a Force India beperelte egykori partnereit, akik idő előtt felbontották eredetileg három évre szóló szerződésüket a csapattal, miután az nevet váltott a Spyker felvásárlását követően.
A legfelsőbb bíróság akkor a silverstone-i bázisú alakulat mellé állt, és a két céget 4.6 millió amerikai dollár kártérítés megfizetésére kötelezte, amit a brit fellebbviteli bíróság a héten megsemmisített, ugyanis állítása szerint nem sértettek szabályt a szerződés idő előtti felbontásával, mivel a csapat az ő jóváhagyásuk nélkül váltott nevet.
„A tulajdonosváltást követően, a csapat neve Force India Formula 1 Team lett, illetve az autót teljesen újramárkázták, anélkül, hogy a két főszponzor, az Etihad és az Aldar azt jóváhagyta volna” – állt az Etihad által kiadott közleményben.
„A fellebbviteli bíróság megerősíti, hogy ennek és a Force India más szerződésszegésének értelmében, az Etihad és az Aldar abszolút jogszerűen járt el, mikor idő előtt felbontotta szponzorációs együttműködését a csapattal.”
„Ennek értelmében a fellebbviteli bíróság eltörli a legfelsőbb bíróság korábbi ítéletét, és kijelenti, hogy az Etihad és az Aldar nem csak hogy jogosult volt a szerződés felbontására, hanem a Force India volt az, amely megszegte szerződésben foglalt kötelezettségeit.”
Mindez azt is jelenti, hogy a Force Indiának vissza kell utalnia az összeget, illetve állnia kell az egész ügy perköltségét.