Az FIA elnöke, Max Mosley elárulta, egyelőre még egyetlen vezetői engedély sem érkezett be hozzá, pedig a pilóták csak akkor állhatnak majd rajthoz a szezonnyitón Melbourne-ben, ha aláírt szuperlicensszel rendelkeznek.
Az FIA elnöke, Max Mosley elárulta, egyelőre még egyetlen vezetői engedély sem érkezett be hozzá, pedig a pilóták csak akkor állhatnak majd rajthoz a szezonnyitón Melbourne-ben, ha aláírt szuperlicensszel rendelkeznek.
Arra hivatkozva, hogy egyre többet kell költeni a biztonságra, az FIA a tavalyi évben drasztikusan megemelte a vezetői engedély árát, és az 1 725 eurós alapdíjat 10 000 euróra, a vb-pontok után befizetendő összeget pedig 456-ról 2 000 euróra növelte.
Ez persze nem tetszett a versenyzőknek, ugyanis – néhány kivételtől eltekintve – nekik kell állniuk a szuperlicensz költségeit, így a szezon közben még az is felmerült, hogy bojkottálják a Brit Nagydíjat.
Megbízható források szerint a versenyzők ismét fontolóra vehetik ezt a lehetőséget, ugyanis az FIA idén is megemelte valamelyest a vezetői engedély árát.
Bár az emelés csekély, betudható lenne az inflációnak (az alapdíj 400, a pontonkénti ár pedig 100 euróval nőtt, valamint képbe került egy 2 720 eurós kötelező biztosítási díj is), a tavalyi emelés fényében a versenyzők nem tudják hova tenni az FIA lépését.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) ezért levélben kérte a versenyzőket, hogy egyelőre ne írják alá a dokumentumokat, és eszük ágában se legyen kifizetni a vezetői engedélyt, amíg nem járnak a dolog végére.
Mosley szerdán zártkörű sajtótájékoztatót tartott Londonban, ahol elárulta, megpróbált megoldást találni a kialakult helyzetre, azonban a versenyzők tiltakoztak, mikor azt kérte tőlük, osszák meg vele keresetüket, hogy mérlegelni tudja a dolgokat.
“Egyelőre még egyetlen aláírásra váró licensz sem érkezett be hozzám” – mondta Mosley az újságíróknak. “Ez általában nem sűrűn történik meg, de aki rajthoz akar állni Melbourne-ben, annak rendelkeznie kell szuperlicensszel.”
“A tavalyi évben egy nagyobb emelés volt, idén viszont csak 3-4%, és erre azt mondták, hogy gondot okoz nekik. Azt javasoltam, hogy osszák meg velem bevételeik részleteit, és majd megnézzük, mit tudunk tenni. Azonban úgy tűnik, nem akarják az orromra kötni ezt az információt.”
Mosley továbbá az is elmondta, hogy az FIA nem valószínű, hogy áldását adja az idei évben, a költségek drasztikus csökkentését megcélzó szezonközi teszttilalom feloldására, miután a hét elején olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a csapatok legalább három tesztet szeretnének a szezonban.
Mindezt azért, hogy lehetőségük legyen intenzívebben foglalkozni a KERS rendszerrel, aminek használata – egyesek szerint – jelenlegi formájában nem elég biztonságos.
Mosley azonban elmondta, a teszttilalom feloldására vajmi kevés az esély.
“Nagy valószínűséggel nem fogunk rábólintani erre. Azonban először is meg kell hallgatnunk a FOTA (forma-1-es csapatok szövetsége) álláspontját” – tette hozzá a brit szakember.