A Red Bull Racing alakulatánál úgy nyilatkoztak, könnyen elképzelhető, hogy soha nem derül már fény arra, mi okozta Sebastian Vettel defektjét a múlt hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon.
A Red Bull Racing alakulatánál úgy nyilatkoztak, könnyen elképzelhető, hogy soha nem derül már fény arra, mi okozta Sebastian Vettel defektjét a múlt hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon.
A kétszeres világbajnok a futam első körében kényszerült kiállni, miután a rajtot követően nem sokkal autója defektet kapott, a szétszakadó jobb hátsó abroncs pedig megrongálta az RB7-es versenyautó felfüggesztését.
A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli szerdán hivatalos sajtóközleményt adott ki, melyben ismertette részletes vizsgálatának eredményeit. Eszerint a defektet nem az abroncs szerkezeti hibája okozta, mint ahogy arra sem találtak bizonyítékot, hogy Vettel egy, a pályán elhelyezkedő törmelékre hajtott rá.
Ezzel együtt a Red Bullnál úgy vélik, a kiesés feltehetően egy másik autóról származó szénszáldarab okozhatta. A csapatot irányító Christian Horner ezzel együtt megerősítette, a Pirellivel közösen lefolytatott vizsgálattal nem sikerült feltárni az incidens pontos okát.
„Keményen dolgoztunk a Pirelli teljes támogatásával, hogy megtaláljuk a választ, de sajnos, ha az ember egy zacskó maradvánnyal jelenik meg, szinte lehetetlen határozott megoldást kidolgozni” – vallotta be a szakember.
„Az adatokból semmi sem utal arra, hogy valami gond lett volna a gumival a rajt előtt, de amikor Sebastian ráhajtott a kerékvetőre az 1-es kanyarban, akkor bekövetkezett a defekt. Úgy hisszük, a legvalószínűbb, hogy mindezt egy ott maradt tárgy okozta, de talán soha nem kapunk pontos választ.”
Horner emellett tagadta, hogy a defektet a gumi belső oldalfalának túlmelegedése okozta, ami a kiáramló forró kipufogógázok miatt következett be.
Hozzátette: a Jenson Button autóján elhelyezett fedélzeti kamera képe szerint füst szállt fel a jobb hátsó abroncs tájékáról, az azonban nem gumi, hanem égő karosszéria jele volt.
„A karosszéria kissé megégett, és emiatt füstölt a kerék környéke a rajt után. Sebastian rajtprocedúrája ugyanaz volt, mint Marké [Webber], és ugyanaz, mint az egész szezonban. Ráadásul ugyanazzal a konfigurációval dolgoztunk, mint korábban, szóval semmi okok nem látunk arra, miért lenne ilyesfajta problémánk.”