A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul utalt arra, feltehetően elválnak útjaik jelenlegi partnerükkel, a Red Bull-lal, azt azonban leszögezte, 2016 végéig szóló szerződésüket ki kívánják tölteni.
A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul utalt arra, feltehetően elválnak útjaik jelenlegi partnerükkel, a Red Bull-lal, azt azonban leszögezte, 2016 végéig szóló szerződésüket ki kívánják tölteni.
Az elmúlt hetekben-hónapokban rengeteg pletyka látott napvilágot a francia gyártó jövőjével kapcsolatban: a hírek szerint a Renault azt fontolgatja, hogy saját gyári csapatot indít az F1-ben, és nem kizárt, hogy felvásárolja az anyagi gondokkal küszködő Lotust.
A vállalat vezérkara a hírek szerint tegnap, Párizsban ült össze, Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője azonban azt mondta, nem született még döntés.
„A jelenlegi helyzetet sajnos nem túl vonzó hallani. Továbbra is dolgozunk az ügyön és megvizsgáljuk az opciókat” – mondta a Motorsport.com című internetes lapnak a szakember.
„Az ügyvezetőnk, Carlos Ghosn a londoni Forma-E versenyen elég egyértelműen fogalmazott, amikor azt mondta, hogy az F1-ben nem vagyunk elégedettek a jelenlegi helyzettel, úgy a teljesítmény, mint a marketing szempontjából. Szóval továbbra is vizsgáljuk a lehetőségeket.”
Abiteboul mindazonáltal leszögezte, a Renault hosszabb távú szerepvállalását illető döntések nem befolyásolják majd a Red Bull-lal és a Toro Rossóval kötött, a jövő év végéig szóló megállapodásokat.
A pletykák szerint egyébként a Red Bull keresi a kiutat a szerződésből, és főleg abban az esetben váltana beszállítót, ha a Renault valóban felvásárolná a Lotus csapatát, és ezáltal státusza „gyári csapatként” veszélybe kerülne.
„2016 végéig szerződésünk van, ez a kiindulópont. Szóval a terveink arról szólnak, hogy ezeket a megállapodásokat tiszteletben tartjuk” – mondta Abiteboul.
„A megoldásokat, amiket keresünk, sokkal inkább 2017-re vonatkoznak, de ha 2016 egy átmeneti év lesz a rá következő idény előtt, akkor fejlesztenünk kell valamit. Tovább folytatjuk tehát a munkát. De szeretnénk az F1-ben maradni.”
Abiteboul azt mondja, a Renault számára most már a hosszabb távú jövő jelenti a prioritást, ami talán ellenkezik a Red Bull érdekeivel, miszerint mihamarabb újra az élen legyen a korábban négy világbajnoki címet szerző istálló.
„Nem hiszem, hogy veszélybe kellene sodornunk a 2017-es évet azzal, hogy hirtelen előálljunk valamivel 2016-ra. Nincs sietség. Ez egy hosszú távú játszma. De a hozzáállása más egy olyan brandnek, mely pár éve itt van már a sportban, és inkább csak szponzornak tekinthető, mintsem valódi konstruktőrnek. Talán ez a hosszú távra szóló összpontosítás nem tetszik a Red Bullnak, mely már tegnapra szeretné a sikereket.”
„Ezt abszolút megértem, de mi a magunk részéről nem így gondolkodunk. És talán ez az oka annak is, hogy nem találjuk velük a közös nevezőt. De hosszú távban gondolkodunk.”
„Amiről meg kell bizonyosodni, hogy a nyereség nagyobb, mint a kockázat, és az azzal járó negatív következmények. Ez az oka annak, hogy változtatnunk kell, mert momentán a nyereség és a vesztéség közti egyensúly nem az igazi – úgy financiálisan, mint a reputációt tekintve.”
„Bármit, amit a jövőben az F1-ben csinálunk, sokkal jobban kontroll alatt kell tartanunk. Partnerségben kell együtt dolgoznunk, de fontos, hogy legyen kontroll.”