Meglehetősen szokatlan eljárást volt kénytelen alkalmazni a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj rajtja előtt a Red Bull Forma-1-es csapata – az osztrákok mesterségesen kezdték el szárítani a pályát, ami a szabályok szerint tilos, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) viszont ezúttal elnéző volt.
A verseny rajtja előtt a Red Bullnál attól tartottak, a 2. helyről induló Verstappen hátrányba kerülhet, versenyautója előtt ugyanis nedves volt az aszfalt – habár az időjárás meglehetősen kedvező volt az éjszakai futamon.
„Egy kicsit aggódtunk, de a magas páratartalom, és néhány szárítóberendezés segítségével hamar elhárítottuk a problémát” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
És hogy mitől lett nedves az aszfalt a rajt előtt? Hát a biztonsági autótól, melyből kondenzvíz folyt percekkel a start előtt!
„Az történt, hogy Bernd [Mayländer] 15 percig ült az autóban, ahol interjút adott” – magyarázta Charlie Whiting versenyigazgató.
Az F1-es versenyek előtt általában a Safety Carban kikapcsolják a légkondicionáló berendezést, a szokatlan interjú során viszont a rendkívül magas hőmérséklet miatt bekapcsolták azt, ez okozta a galibát.
„Egyszerűen túl sokáig volt bekapcsolva. Elfelejtettük kikapcsolni” – folytatta Whiting.
A Red Bullnál látták a problémát, és engedélyt kértek arra, hogy mesterségesen felszárítsák a pályát.
„Igen, ilyen helyzetben természetesen nem tagadjuk meg az engedélyt.”
Max Verstappen rajtja egyébként így sem sikerült túl jól – a start után elveszítette a 2. helyet Sebastian Vettellel szemben, igaz, a versenyen mégis visszaszerezte pozícióját.