Több csapat is másolná a Mercedes újítását - F1VILÁG.HU

Több csapat is másolná a Mercedes újítását

HIRDETÉS

A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn a minap egy interjúban kifejtette, nem tart attól, hogy afféle költekezési háborúba csaphat át az új, ultrakifinomult felfüggesztési rendszerek fejlesztése.


A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn a minap egy interjúban kifejtette, nem tart attól, hogy afféle költekezési háborúba csaphat át az új, ultrakifinomult felfüggesztési rendszerek fejlesztése.

A brackley-i gárda, valamint riválisa, a Lotus az első olyan csapatok, melyek az első- és hátsó felfüggesztések összekapcsolásával a hidraulika segítségével szabályozzák autóik hasmagasságát, mely így kanyarodás, fékezés és kigyorsítás közben is változatlan maradhat.

Az AUTOSPORT című angol szaklap jelentése szerint már több más csapat is elkezdte az ún. FRIC-rendszer (Front and Rear Inter-Connected) fejlesztését, ám sokan attól tartanak, az újítás minél hamarabb történő bevetése rendkívül költséges lehet akkor, amikor a Forma-1 alakulatai már így is rengeteget költenek fejlesztésekre a 2014-ben érkező új technikai szabályok miatt.

Brawn szerint azonban semmi ok az aggodalomra.

„Mióta F1-es autók léteznek, és az aerodinamikáról is tudomásunk van, mindig jelen volt a felfüggesztés és az aerodinamika közötti kompromisszum” – mondta a Mercedes csapatfőnöke. „Az ember szeretne egy lágy rugózású autót, de az aerodinamika miatt mindig szembe kell egy kicsit mennünk ezzel a törekvéssel.”

„Minden F1-es töltött évben arra törekedtem, hogy megtaláljam a megfelelő egyensúlyt a felfüggesztés teljesítménye, valamint az aerodinamikai hatékonyság között, és ez ma sincs másképp.”

A ’90-es évek elején a csapatok az aktív felfüggesztések segítségével próbálták leküzdeni ezt a kompromisszumkényszert, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban ezeket a rendszereket betiltotta, azok ugyanis túl veszélyesnek bizonyultak a gyors kanyarokban.

A Mercedes és a Lotus által használt FRIC-rendszer azonban engedélyezett, mivel a hidraulikus rendszer teljes mértékben passzív, hiszen nincsenek olyan fedélzeti számítógépek, melyek az autó viselkedésére reagálnak.

Amellett, hogy aerodinamikai előnyökkel jár, az összekapcsolt felfüggesztésrendszer ráadásul a megfelelő gumikezelést is elősegíti.

Brawn elárulta, ezzel együtt nem gondolja úgy, hogy az új fejlesztés jelentősen felborítja majd az erősorrendet a Forma-1-ben.

Hirdetés

„Szerintem még túl korai bármiféle következtetést levonni” – magyarázta. „Nem tudom, hogy stabilizálódott-e már a csapatok közti hierarchia, és fogalmam sincs arról, a többi csapat éppen min dolgozik.”

„Úgy érzem, a tavalyihoz képest komoly fejlődést értünk el az autóval, de nagyon nehéz megítélni, mit csinálnak a többiek, és hogy az, amit tesznek, hozzájárul-e teljesítménynövekedésükhöz.”

„Mi sok területen javultunk, és legalább sikerült előrelépéseket tennünk. Ez persze még nem elég, de mindenképp előrelépésről beszélhetünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Több csapat is másolná a Mercedes újítását
Hivatalos: Monza 2031-ig az F1-es versenynaptár része marad!
Verstappen nem ül autóba az abu dhabi nyitóedzésen, Hadjar váltja
Zhou: A Ferrari nagyon érdeklődik irántam 2025-re
Más okból lehet erős a Mercedes Katarban, mint Vegasban

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!