A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elismerte, hibáztak, amikor 2014-ben bevezették a Forma-1-ben a V6-os hibrid erőforrásokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elismerte, hibáztak, amikor 2014-ben bevezették a Forma-1-ben a V6-os hibrid erőforrásokat.
A sportot irányító testület, valamint a gyártók célja az volt az új turbómotorok bevezetése kapcsán, hogy jelentősen csökkenjenek a költségek, ennek azonban épp az ellenkezőjét sikerült elérni: úgy tudni, a partnercsapatoknak évi mintegy 20 millió euróba kerülnek az új aggregátok.
Jean Todt nemrég azt mondta, azt szeretné, ha 12 millió euróra sikerülne csökkenteni ezeket a költségeket, a Ferrari azonban megvétózta ezt a törekvést. Az FIA elnöke a minap úgy nyilatkozott, hibáztak, amikor annak idején elfogadták az új motorszabályokat.
„Nem fogadtunk el felső limitet, ami feltehetően hiba volt” – mondta Todt.
„Persze ez nem jelenti azt, hogy azt a limitet elfogadták volna, hiszen hat éve javasolunk már effélét, de sajnos soha nem hagyták jóvá. Ez az oka annak, hogy olyan megoldásokat keresünk, melyeknek köszönhetőbben megfizethetőbbé válik a Forma-1.”
Todt hozzátette, arra is hibaként tekint, hogy az FIA soha nem írta le a szabálykönyvbe, hogy a motorgyártóknak muszáj ellátniuk bizonyos számú csapatot erőforrásokkal.
„Ezt is bele kellett volna foglalnunk a szabályokba, de ez nem történt meg” – magyarázta Todt a Red Bull körül kialakult helyzet kapcsán.
„Le van írva, hogy maximum csak három csapatnak szállíthatnak motorokat, de az nincs leírva, hogy legalább hány istállót kell ellátni motorokkal.”