Az FIA elnöke, Jean Todt úgy véli, a Forma-1 meg fogja találni a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt a különböző erőforrások között, amennyiben egy független motor bemutatkozik 2017-től.
Az FIA elnöke, Jean Todt úgy véli, a Forma-1 meg fogja találni a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt a különböző erőforrások között, amennyiben egy független motor bemutatkozik 2017-től.
Azt követően, hogy a Ferrari nemet mondott az olcsóbb erőforrások bevezetésére, az FIA jelezte, hogy egy alternatív motort szeretne kifejlesztetni egy független beszállítóval, hogy megmentse a kiscsapatokat a csődtől, illetve a sportból való távozástól.
Az egyik nagyobb aggály ezzel kapcsolatban, hogy egyesek szerint nem fogják majd tudni megtalálni a helyes egyensúlyt az új erőforrás és a jelenlegi 1.6 literes V6-os turbómotorok teljesítménye között, ami komoly problémát okozhat.
Todt azonban úgy véli, hogy ez nem lesz gond, hiszen a Túraautó Világbajnokságban (WEC) is pontosan ugyanez a helyzet, ahol a Toyota, az Audi és a Porsche teljesen más motortípusokkal képviselteti magát, és mégis fantasztikusan jó és kiegyenlített a küzdelem.
„Természetesen biztosítani fogjuk, hogy megvan a megfelelő teljesítmény-egyensúly, és azt gondolom, hogy ezt el fogjuk tudni érni” – mondta a szakember.
„A WEC-ben is elértük ezt, ahol jelenleg három gyártó van, aki három különböző motorral van jelen a sportágban. A Toyota turbófeltöltős motorokkal, az Audi dízelmotorokkal, míg a Porsche hibrid, négy hengeres egységekkel dolgozik és láthatjuk, hogy működik.”
Todt ötlete – ami egy 6 millió dolláros motort vetít előre – csak abban az esetben valósulhat meg, ha a csapatok teljes mértékben támogatják azt.
„Jelenleg még tárgyalunk, de ha mindenkinek tetszik, akkor folytatódnak a megbeszélések” – mondta a szakember, aki bízik abban, hogy a Ferrari nem fogja megvétózni a tervet, ahogy azt tette az olcsóbb motorok bevezetése ellen.
„A vétó egy olyan dolog, minta lenne egy fegyver a zsebedben, így nagyon óvatosan kell azt használnod, hiszen nagyon rosszul is elsülhet. Ami fontos, hogy jó javaslatot tegyél, és arra megfelelően fognak reagálni az emberek.”
Todt azt is elárulta, hogy az alternatív motorok bevezetésének tervét elvethetik, ha a gyártók mégis megegyeznek abban, hogy a jelenlegi 20 millió dollár helyett 12 millióért biztosítanak motort.
„Ha nem tudunk megegyezni a 12 milliós motorokról, akkor egy másik megoldást kell találnunk, máskülönben túl nagy a kockázata annak, hogy a csapatok csődöt jelentenek” – tette hozzá.