Egy költségvetési plafon bevezetése önmagában még nem jelentene gyógyírt a Forma-1 jelenlegi problémáira – ezt Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke nyilatkozta a minap.
Bár a száguldó cirkusz tulajdonosa, a Liberty Media szerint a csapatok költségeinek korlátozása kulcsfontosságú a sportág jövője szempontjából, Todt szerint hiba volna pusztán erre támaszkodni.
A szakember szerint a költségkontrollnak kéz a kézben kellene járnia egyéb szabálymódosításokkal, melyek elősegíthetik a Forma-1 olcsóbbá tételét, máskülönben összeomolhat a koncepció.
„Egy ideje már beszélünk a költségkontrollról, illetve a költségvetési plafonról” – mondta Todt.
„Úgy hiszem, ez egy jó lépés, de szerintem kombinálni kellene. Olyan szabályokat kell megalkotnunk, melyek hatással vannak az aktuális költségekre. Egyszerűen kimondani azt, hogy csinálunk egy költségplafont, szerintem nem működőképes. Eddig egyetlen próbálkozás sem jött össze.”
„Fontos, hogy meg tudjunk állapodni valamiben, ami egy kicsit szofisztikáltabb, hogy meg tudjuk valósítani.”
A Forma-1 kereskedelmi vezetői külön-külön szeretnének leülni a királykategória csapataival, hogy egyeztessenek a kérdésben. Azt minden istálló elismeri, hogy szükség van intézkedésekre, ám egyesek kételkednek abban, hogy a költségvetési plafon működőképes megoldás.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint például a rendszer felügyelete komoly problémát jelentene, és mindig is ez volt az egyik oka annak, hogy egy költséglimit bevezetésére soha nem került sor.
A szakember mindazonáltal egyetért Todttal abban, hogy más, költségcsökkentést célzó szabályok bevezetésére volna szükség.
„Nem vagyok oda a költségplafonért, mert megkérdőjelezem annak ellenőrzését – hiszen minden csapat vállalati struktúrája eltérő” – mondta Horner.
„Kétségkívül kombinálni kellene egyéb költségeket irányító intézkedésekkel, hiszen azt, hogy mennyit költünk, lényegében a szabályzat irányítja.”