A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt kijelentette, biztosan nem fognak megszűnni az alkoholreklámok a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt kijelentette, biztosan nem fognak megszűnni az alkoholreklámok a Forma-1-ben.
Az Európai Alkoholpolitikai Szövetség (EUROCARE) nemrégiben azzal kereste meg a sportot irányító testületet, hogy tartózkodjanak az alkoholreklámoktól.
„Az alkoholtermékek megjelenése a Forma-1-ben extrém mértékű. Úgy tűnik, a Forma-1 közössége nincsen tudatában annak a felelősségnek, amikor 500 millió fős nézőközönség minden ötödik másodpercben alkoholreklámot lát. Arra kérjük a Forma-1 közösségét, mondjanak le az alkoholreklámokról” – olvasható a szervezet írásában.
Az érintett márkák jelenleg: A Johnny Walker támogatja a McLarent és a FOM-ot, a Martini tavaly lépett be a Forma-1 köreibe a Williamsen keresztül, a Smirnoff és a United Breweries Group a Force India szponzora, a Veuve Clicquo a Ferrarinál van, a G.H. Mumm pedig a dobogósok pezsgőjét biztosítja a versenyhétvégéken.
Jean Todt, az FIA elnöke a minap kijelentette, egyszerűen nem lehetséges kivonni ezeket a márkákat a sportból, ők a maguk részéről pedig az ’Action for Road Safety’ elnevezésű kampányukkal mindent megtesznek azért, hogy felhívják a rajongók figyelmét az alkohol veszélyeire.
„Az alkoholreklámok használatának semmi köze az FIA-hoz. Az érintett országokhoz tartozik ez a kérdés” – szögezte le a francia szakember.
„Teljes mértékben ellene vagyok annak, hogy valaki ittasan autóba üljön, de minden országnak el kell végeznie a saját dolgát ezzel kapcsolatban. Az alkoholt nem lehet betiltani, nem lehetséges, de lehet oktatni az embereket arra, hogy ne igyanak és vezessenek egyszerre. Szóval nagyon szorosan együttműködünk ebben a kérdésben, hiszen tudjuk, hogy ezzel a fontos témával foglalkozni kell.”