Az FIA tavaly megválasztott elnöke, Jean Todt elárulta, hogy elődje hibáiból tanulva, csak négy évig vállalja az elnökséget, és 2013 végén lemond tisztségéről, hogy átadja a helyét utódjának.
Az FIA tavaly megválasztott elnöke, Jean Todt elárulta, hogy elődje hibáiból tanulva, csak négy évig vállalja az elnökséget, és 2013 végén lemond tisztségéről, hogy átadja a helyét utódjának.
Bár még csak négy hónapja birtokolja az FIA elnöki székét, Todt máris arról beszél, hogy nincsen szándékában újrajelöltetni magát, mert csak egyetlen ciklust szeretne eltölteni az elnöki pozícióban.
“Egyetlen ciklust fogok az FIA elnöki székében eltölteni. Őrület belegondolni, hogy elődöm, Max Mosley 16 éven át irányította a szövetséget. Én biztosan nem követem a példáját, mert még más dolgokat is akarok csinálni” – nyilatkozta Todt a Gazzetta dello Sportnak.
A francia szakember, aki korábban a Renault-nál és a Ferrarinál dolgozott, ahol állítása szerint sokkal jobban megfizették, mint jelenlegi munkakörében, nem titkolta, hogy minden korábbi kritika ellenére, igenis felnéz elődjére, aki sokat tett a sportért.
“Egy barát, de még akkor is kiváló munkát végzett, mikor ellenség volt. A biztonságért sokat tett, elég csak megemlíteni azt a nem elhanyagolható tényt, hogy Ayrton Senna (1994-es halála) óta senki nem vesztette életét az F1-ben, és Felipe Massa is visszatért.”
Todt azt is elmondta, hogy az elkövetkezendő négy évben elsődleges célja az lesz, hogy a biztonsági szint növelése mellett olcsóbbá és zöldebbé tegye a sportot.
“Csökkentenünk kell a költségeket, látványosabbá kell tennünk a versenyeket, és vonzóvá kell tennünk a sportot a befektetők számára” – magyarázta. “A Forma-1-nek meg kell értenie, hogy a világ megváltozott. Hogyan magyarázzuk azt, hogy egy forma-1-es autó 80 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren?”
“Nem támogatom a költségvetési plafon bevezetését, mert azt gondolom, hogy a szabályokon keresztül kell elérnünk a költségek csökkenését.”
“Például be kell vezetnünk, hogy egy csapat egyetlen aerodinamikai csomagot használhasson egy teljes szezonban. Hogy csúszkálni fognak-e az autók Monacóban? Bizonyára igen, de legalább tehetségesebb pilóták kerülhetnének csak be a Forma-1-be.”
“Elfogadhatatlan, hogy egy év után feladtuk a KERS használatát. A csapatok panaszkodnak, hogy túlságosan drága? Meg kell találniuk a módját, hogy pénzt spóroljanak. A csapatok érzékenyek, mikor a köridőkről beszélünk, akkor viszont nem, mikor a környezetről beszélünk.”