Az FIA elnöke, Jean Todt továbbra is kitart korábbi terve mellett, miszerint 2013-ban egy teljesen új motorformulát vezet be, ám hajlik arra, hogy egyes csapatok, bizonyos kompromisszumok mellett egy extra évik használhassák még a régi egységeket.
Az FIA elnöke, Jean Todt továbbra is kitart korábbi terve mellett, miszerint 2013-ban egy teljesen új motorformulát vezet be, ám hajlik arra, hogy egyes csapatok, bizonyos kompromisszumok mellett egy extra évik használhassák még a régi egységeket.
A francia szakember szombaton találkozott a motorgyártó cégek illetékeseivel Barcelonában, hogy megbeszélje velük a jövőbeli terveket, és azt, hogy miként haladnak az új 1.6 literes négyhengeres turbófeltöltésű motorok fejlesztésével.
Egyes források szerint a Cosworth, a Mercedes-Benz és a Ferrari egy közös levelet írt az FIA-nak, melyben aggodalmukat fejezték ki, és arra kérték a szövetséget, hogy jól gondolja át, hogy erőltetik-e az új motorformula bevezetését 2013-ban.
Azonban a Renault, és a Craig Pollock által vezetett Pure elnevezésű cég – amely komolyan gondolja, hogy motorszállítóként belép az F1-be – szeretné az új motorformula bevezetését, így nincs teljes egyetértés a mezőnyben, ami bizonytalanságot eredményez.
Az Autosport azonban úgy tudja, hogy Todt nem enged, és kitart eredeti terve mellett, azonban Bernie Ecclestone szerint nem elképzelhetetlen, hogy azok, akik nem engedhetik meg maguknak a váltást, egy extra évik még használhatják a V8-as egységet.
„Egyelőre úgy tűnik, hogy (Todt) még egy évig engedi a V8-asok használatát, vagy valami ilyesmi” – mondta Ecclestone a Reuters hírügynökségnek.
„Úgy gondolom, hogy kezdi megérteni, hogy a nagyvállalatok rájöttek arra, hogy a váltás komoly költségekkel jár, és ezt nem tudják átütni partnereiken, mert a motorok egyre költségesebbek.”
Bár az extra egy év V8-as motorokkal sokat segítene a csapatoknak, nem oldaná meg a motorszállítók gondjait, hiszen ennek ellenére – ráadásul párhuzamosan – sokat kéne költeniük a 2013-as motorok fejlesztésére.