A Ferrari vadonatúj versenygépe, elődje továbbfejlesztése lesz, azonban kiirtják belőle annak gyengéit, hogy minden eddiginél ütőképesebb legyen, állítja az olaszok főtervezője, Nicolas Tombazis.
A Ferrari vadonatúj versenygépe, elődje továbbfejlesztése lesz, azonban kiirtják belőle annak gyengéit, hogy minden eddiginél ütőképesebb legyen, állítja az olaszok főtervezője, Nicolas Tombazis.
A 39 éves szakember, aki a tavalyi évben tért vissza a Ferrarihoz miután egy ideig a rivális McLarennél dolgozott, a spanyol Dario AS-nek adott nyilatkozatban elárulta, hogy az F2008-es tengelytávja rövidebb lesz, mint a 2007-es modellé volt, mikor bemutatják január 6-án.
“Sok minden változott, bár az új modell, elődje továbbfejlesztése lesz” – mondta Tombazis. “2007-ben a gyorsabb pályákon jobbak voltunk, mint azokon, ahol a lassabb kanyarok domináltak. Ki kellett javítanunk a gyengéinket, és ez úgy tűnik, sikerült.”
A görög szakember továbbá cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint a Ferrari újdonsült világbajnoka, Kimi Raikkönent belső kritika érte volna amiatt, hogy nem kommunikál megfelelően a csapattal.
“Kimi keveset beszél, de mikor beszél, roppant fontos dolgokat mond” – magyarázta Tombazis, aki elismerte, hogy a finn versenyzőnek nem volt egyszerű beilleszkednie új csapatába.
“Sok gondot okozott számára a Michelin gumikról való átállás, ami Alonso helyzetét sem könnyítette meg. Időbe telt, míg hozzászokott a csapathoz. Azonban Indianapolistól mintha elvágták volna, onnantól kezdve nagyon jó volt minden” – tette hozzá a szakember.