Ugyan matematikailag még van esélyük az idei bajnoki címre a McLaren-Mercedes pilótáinak is, de reális esélyük már aligha van. Ezt elsősorban az utóbbi időben gyakran jelentkező megbízhatósági problémáiknak köszönhetik.
Ugyan matematikailag még van esélyük az idei bajnoki címre a McLaren-Mercedes pilótáinak is, de reális esélyük már aligha van. Ezt elsősorban az utóbbi időben gyakran jelentkező megbízhatósági problémáiknak köszönhetik.
A csapat vezetősége tisztában van vele, hogy így nem lehetnek sikeresek, és ezért ennek megoldását tartják legfőbb és legsürgetőbb feladatuknak.
„A megbízhatóság szempontjából nem vagyunk jó passzban. Monzában az üzemanyag-ellátó rendszerrel, Szingapúrban a váltóval, Suzukában és Koreában pedig a felfüggesztéssel volt problémánk. Ezek mindegyike független volt a másik meghibásodástól”- foglalta össze az elmúlt időszakban jelentkező nehézségeket Sam Michael.
A McLaren sportigazgatója hangsúlyozta, hogy ezek mindegyike egyszeri eset volt, és ha netán újra lecsapna rájuk a technika ördöge, akkor az biztosan nem lenne összefüggésbe hozható az eddigi problémákkal.
„A megbízhatóság nagyon fontos most, és nekünk az a célunk, hogy száz százalékig megbízhatóak legyünk. Ez egyaránt érvényes az autóra és az azt körülvevő műveleteinkre is – a pályán zajló eseményekre, a kerékcserékre és mindenre, ami nem hozható összefüggésbe versenyzéssel. Ezt mindenképpen meg kell valósítanunk, a hátralévő négy futamra, és a jövő évre vonatkozóan egyaránt. Mindenki tisztában van vele, hogy ennek hiánya idén mennyibe került nekünk”- utalt a marékszámra elhullajtott pontokra Michael.
Ezzel együtt is Michael szerint a McLarenre nem lehet rásütni, hogy a megbízhatóság szempontjából sokkal gyengébb évük lenne, mint a riválisoknak. „Egyes pályákon nagyon erősek voltunk, de voltak hullámvölgyek is a teljesítményünkben. Ahogyan a többieknek, a Red Bullnak és a Ferrarinak is. Ha megnézzük az első négy versenyt, ott ők nem voltak versenyképesek, de stabilan teljesítettek.”
„Mindenképpen felül kell kerekednünk ezen a problémán. A megoldás egy hosszú folyamat, aminek mi a közepén tartunk. Ahhoz, hogy világbajnokságokat nyerjünk, ezt mindenképpen meg kell oldanunk. Ez teljesen világos”- zárta az Autosporton idézett szakember.