Német lapértesülések szerint a jövő évtől egységesíthetik az autók súlyelosztását, amitől a szövetség a költségek további csökkenését reméli.
Német lapértesülések szerint a jövő évtől egységesíthetik az autók súlyelosztását, amitől a szövetség a költségek további csökkenését reméli.
A tavalyi szezon elején, mikor a Bridgestone változtatott az abroncsok szerkezetén, illetve konstrukcióján, a legtöbb csapatnak át kellett terveznie autóját az első futamok után, mert kiderült, hogy rossz döntéseseket, mikor elkezdte tervezni autóját.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy éppen ennek elkerülése érdekében, és a Pirelli – mint a következő három évben egyedüli beszállítóként jelenlévő cégóriás – érkezésével, a csapatok készen állnak megegyezni egy egységes súlyelosztásban.
Az arány pedig a német lap szerint 46:54 lenne, ami azt is jelentené, hogy egy újabb lépéssel kerülnének közelebb egymáshoz a versenygépek.
„Amennyiben a súlyelosztást továbbra is szabadon változtatható, akkor nem kizárt, hogy valaki teljesen véletlenül jó irányba megy el, míg mások rosszul döntenek, ami rányomja bélyegét az egész évre” – mondta a FOTA technikai igazgatója, Ross Brawn.
„Ezt pedig mindenképpen el szeretnénk kerülni, mert nem szeretnénk, ha ez döntené el a bajnokságot.”