Tovább folynak a tárgyalások Imola és Monza F1-es jövőjéről - F1VILÁG.HU

Tovább folynak a tárgyalások Imola és Monza F1-es jövőjéről

HIRDETÉS
A Forma-1 paddockjában zajló egyeztetések középpontjában az idei Olasz Nagydíj során nemcsak Monza, hanem Imola is fontos téma volt. Mindkét pálya szerződése 2025-ig szól, az Emilia-Romagna Nagydíj kapcsán azonban felmerült, hogy a 2023-ban az árvíz miatt elmaradt versenyt kvázi pótolják majd 2026-ban. Ez a lépés a Forma-1 vezetői részéről nyitva hagyja a lehetőséget arra, hogy a jövőben továbbra is két olasz futamot láthasson a nagyérdemű.
spectators, fans podium during the Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2024, Italian Grand Prix 2024, 16th round of the 2024 Formula One World Championship from August 30 to September 1, 2024 on the Autodromo Nazionale Monza, in Monza, Italy - Photo DPPI

Az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában, tovább folytak a tárgyalások a pálya szerződésének meghosszabbításáról, amely 2025-ben jár le. Angelo Sticchi Damiani, az olasz autóklub elnöke kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a Sebesség Temploma” továbbra is a Forma-1-es versenynaptárban maradjon. A pálya korszerűsítésére irányuló beruházások – új aszfalt és kerékvetők, modernizált infrastruktúra – mind azt mutatják, hogy a helyszín komoly erőfeszítéseket tesz a szerződés meghosszabbításáért.

Monza és Imola között nem versengés alakult ki az elmúlt években, hanem inkább együttműködés ahhoz, hogy mindkét helyszín biztosítsa helyét a jövőben. Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója elismerte, hogy a két verseny helyzete kihívást jelent, de nem tartja lehetetlennek, hogy mindkét futam helyet kapjon a versenynaptárban 2025 után is. Hangsúlyozta, hogy a magánbefektetők bevonása kulcsfontosságú lehet a jövőbeli fenntarthatóság szempontjából, különösen Imola esetében, ahol a régió és a helyi önkormányzat jelentős anyagi támogatást nyújt a futam megrendezéséhez.

„Meg kell tudnunk, hogy az ország képes-e támogatni két nagydíjat, vagy az egyik promóter képes-e magánbefektetéseket bevonni” – mondta Domenicali a hétvégi Olasz Nagydíj keretében. „Nehéz, de nem lehetetlen. Sticchi Damianival közösen fogjuk megvitatni a két nagydíj kérdését, és meglátjuk, milyen irányt veszünk.”

Imolában a Forma-1-nek fizetendő 25 millió eurót a közszféra biztosítja, amely együttműködésben áll a kormánnyal, a Külügyi Kereskedelmi Intézettel és az Infrastruktúra és Közlekedési Minisztériummal, valamint Emilia-Romagna régiójával, amely 18 millió euróval járul hozzá a versenyrendezéshez, míg a fennmaradó összeget az olasz autóklub fedezi, amely egyben a versenyszervezési költségeket is viseli.
Az olasz helyszín további beruházásokkal kívánja növelni a pálya befogadóképességét, és ezzel együtt biztosítani a verseny hosszú távú fenntarthatóságát. A pálya tervei között szerepel, hogy 2027-re akár napi 150 ezer nézőt is fogadhassanak, szemben a jelenlegi 90 ezerrel.

A Forma-1-es versenyek gazdasági hatása is jelentős Olaszországban, amit egy friss tanulmány is alátámaszt: Monza esetében a 2023-as évben 142 millió eurós bevétel keletkezett a régió számára, a tavalyi versenyen a 335 ezer rajongóból 70 százalék külföldi volt. Imolában viszont az arányok fordítottak, ott a versenyen résztvevő nézők mintegy 80 százaléka olasz nemzetiségű volt az idei évben.

A két olasz futam jövője tehát most dől el, és bár a tárgyalások még folynak, a lehetőség, hogy mindkét verseny helyet kap a Forma-1-ben 2026-tól is, reálisnak tűnik. Ha minden jól alakul, Olaszország lehet az egyetlen európai ország, amely két futamot is rendezhet a királykategóriában a következő években is.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Tovább folynak a tárgyalások Imola és Monza F1-es jövőjéről
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!