A Nemzetközi Automobil Szövetség a csapatok kérésére készen áll módosítani az idei motorszabályokon, hogy az eredeti elképzeléssel ellentétben, csak indokolt esetben lehessen motort cserélni a versenyhétvégék szombati napján.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a csapatok kérésére készen áll módosítani az idei motorszabályokon, hogy az eredeti elképzeléssel ellentétben, csak indokolt esetben lehessen motort cserélni a versenyhétvégék szombati napján.
A költségek csökkentése érdekében, változnak a motorszabályok az idei ében, és egy versenyző összesen nyolc darab erőforrást használhat majd az egész szezonban, további plusz egység használata pedig rajthely-büntetéssel jár.
A motorok élettartama tehát megnő a tavalyi évhez képest, mert a pénteki edzések is beleszámítanak a nyolcas keretbe.
Az FIA versenymérnöke, Charlie Whiting azonban már korábban elmondta, hogy a csapatok a versenyhétvégék szombati időmérő edzéséig szabadon cserélhetnek motort autóikban, mindössze az a kitétel, hogy ne haladják meg a nyolcas keretet a szezonban.
Mindez azt jelenti, hogy csak a szombati időmérőn, illetve a vasárnapi versenyen kell azonos egységgel indulniuk a pilótáknak, ám az autosport.com értesülései szerint ezen a szabályon még a héten változtathatnak.
A csapatok ugyanis kérvényezték az FIA-nál, hogy az időmérő előtt is csak indokolt esetben lehessen motort cserélni szombaton, mert ha ezen nem változtatnak, akkor a reggeli edzés után mindenki azon lesz, hogy kihasználja ezt a lehetőséget, ami extra munkát, azaz személyzetet igényel minden versenyen.
Az FIA Sport Munkacsoportja a héten ül össze Nizzában, ahol a tervek szerint jóváhagyja a csapatok kérését, és ennek megfelelően módosít a sportszabályzaton.
“A szabályok jelenlegi állása szerint szabadon cserélhetsz motort a harmadik edzés után” – mondta a Renault főmérnöke, Pat Symonds az autosport.com-nak. “Ezt pedig hiba lenne kihagyniuk a csapatoknak a limitált motorszám miatt.”
“Az összes csapat, amellyel eddig beszéltem, úgy érzi, mindez egy kicsit szemben áll azzal, ami ellen küzdünk, és emiatt még több embert kellene magunkkal vinnünk a versenyekre.”
“Ha egy motor ne adj’ isten elfüstöl szombat reggel, akkor van elég emberünk ahhoz, hogy kicseréljük azt, azonban ahhoz nincs elég emberünk, hogy folyamatosan két motort cseréljünk az időmérő előtt, szóval nem akarnánk, ha ez lenne a helyzet.”
A szabályok egyébként lehetővé teszik a csapatok számára, hogy akár az időmérő után is büntetlenül motort cseréljenek autójukban, amennyiben bizonyítani tudják, valami nincs rendben az egységükkel.
Symonds éppen ezért azt gondolja, így is elég kiskapu áll a csapatok rendelkezésére, nem kell teljesen szabad kezet adni a szombati motorcsere tekintetében, mert nagyon könnyen összedőlhet a rendszer.
Az új szabály értelmében tehát a szombat reggeli (harmadik) szabadedzésen, az időmérőn, és a versenyen kellene ugyazt a motort használniuk a versenyzőknek.