A virtuális biztonsági autós rendszer egy finomított változatát tesztelik a hétvégi Brazil Nagydíjon.
A virtuális biztonsági autós rendszer egy finomított változatát tesztelik a hétvégi Brazil Nagydíjon.
Jules Bianchi szuzukai balesetét követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1 csapataival együttműködve kezdett el dolgozni egy olyan rendszeren, melynek köszönhetően nagyobb biztonságban tudhatják a versenyzőket egy-egy baleset alkalmával.
Ennek megfelelően, amikor életbe lép a virtuális biztonsági autós procedúra, a versenyzőknek egy meghatározott sebességre kell lassítaniuk – nagyjából a normális versenytempó egyharmadára egy kör során.
A múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon a rendszert már el is kezdték tesztelni.
„Szerintem rendben volt. Az elképzelés jó. Már Oroszországban megvitattuk ezt a rendszert” – mondta Fernando Alonso.
„Egy kicsit finomhangolnunk kell még, hiszen a rádión néha hallottunk dolgokat, néha pedig nem, ezeket pedig orvosolni kell.”
Emiatt pedig az FIA a hétvégén, Brazíliában tovább teszteli a rendszert a versenyzők és csapatok segítségével.
Mivel a versenyzők arra panaszkodtak, nehéz betartani egy meghatározott időkeretet egy kör során, az FIA úgy döntött, 50 méterről 200 méterre meghosszabbítja azt a zónát, ahol a versenyzők sebességét mérik
A versenyzőknek emellett 10 másodpercük van arra, hogy versenytempóról lelassítsanak az előírt biztonsági sebességre.