Nem sikerült egyezségre jutniuk a Forma-1 csapatainak a motorfejlesztések befagyasztásának kérdésében – a tárgyalások a Brazil Nagydíj helyszínén, Interlagosban tovább folytatódtak, jelen állás szerint azonban úgy tűnik, 2015-ben sem változnak a szabályok.
Nem sikerült egyezségre jutniuk a Forma-1 csapatainak a motorfejlesztések befagyasztásának kérdésében – a tárgyalások a Brazil Nagydíj helyszínén, Interlagosban tovább folytatódtak, jelen állás szerint azonban úgy tűnik, 2015-ben sem változnak a szabályok.
A Renault és a Ferrari azt szerette volna, ha enyhítenek a regulákon, és a jövőben idény közben is be lehet vetni új motorfejlesztéseket – a Mercedes ellenállt, állítása szerint ugyanis ezzel jelentősen megemelkednének a költségek.
Bár a legfrissebb hírek a héten arról szóltak, a német gyártó kész kompromisszumot kötni, az interlagosi egyeztetések végül nem vezettek eredményre.
„Felajánlottunk egy kisebbfajta kompromisszumot, amellyel nem változna a specifikáció és az ár a partnercsapatoknak” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Azt gondoljuk, a jelenlegi környezetben elengedhetetlen, hogy senkinek sem emelkedjenek a költségei – sem a kiscsapatoké, sem a partnercsapatoké. De ezt nem fogadták el.”
Mivel a Mercedes riválisai biztosak abban, változtatásokra van szükség ahhoz, hogy jövőre fel tudjanak zárkózni, feltehetően tovább folytatják a harcot.
„Jelenleg semmi sem változik” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, majd Toto Wolff hozzátette: „Kétlem, hogy ezzel vége lenne. Talán lesznek új egyeztetések.”
A Mercedesnél mindazonáltal úgy vélik, a motorfejlesztésekre vonatkozó szigorításoktól nem szabadna megszabadulni még 2016-ra sem.
„Ez felelőtlenség volna a sport szempontjából és tiszteletlenség bizonyos csapatokkal szemben. A Mercedesnél nem gondoljuk úgy, hogy ez egy intelligens megoldás volna.”