Német lapértesülések szerint a Ferrari Forma-1-es csapatának egyik legfőbb problémája az, hogy új, 1,6 literes V6-os motorja túlságosan nehézre sikeredett.
Német lapértesülések szerint a Ferrari Forma-1-es csapatának egyik legfőbb problémája az, hogy új, 1,6 literes V6-os motorja túlságosan nehézre sikeredett.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap állítja, nemcsak a patinás olasz istálló, hanem partnercsapatai, a Sauber és a Marussia is küszködnek a problémával, a motor ugyanis „13 kilogrammal nehezebb, mint kellene”.
A lap szerint a túlsúly magát a maranellói gyártót is meglepte, hiszen korábban a csapat erősen érvelt a 691 kg-os minimumsúly további emelése ellen.
„12 ponttal többet szereztem, mint [Sebastian] Vettel és [Lewis] Hamilton, de 35 másodperccel maradtam el [Nico] Rosbergtől. Ez túl sok” – mondta Fernando Alonso az évadnyitó Ausztrál Nagydíj után.
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison hozzátette: „Melbourne-i teljesítményünk elfogadhatatlan.”
Az olasz gyártónak nincs egyszerű dolga, hiszen a motorfejlesztéseket február végével befagyasztották a Forma-1-ben: a riválisok beleegyezésével, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyével persze lehet kisebb-nagyobb módosításokat eszközölni, ám kizárólag biztonsági, megbízhatósági és költségi indokokkal.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, már mindhárom gyártó – tehát a Mercedes és a Renault is – engedélyt kért különféle változtatások elvégzésére.