A Sauber istálló versenyzői, Esteban Gutiérrez és Adrian Sutil elárulták, a hinwili gárda versenyautója a bajnokság jelen szakaszában bizony komoly túlsúllyal küzd.
A Sauber istálló versenyzői, Esteban Gutiérrez és Adrian Sutil elárulták, a hinwili gárda versenyautója a bajnokság jelen szakaszában bizony komoly túlsúllyal küzd.
A Forma-1-es versenyautóknak az idei szezonban versenyzővel együtt legalább 692 kg-ot kell nyomniuk, az új motorok miatt tehát a tavalyi évhez képest 50 kg-mal megemelték a minimális súlyhatárt a száguldó cirkuszban.
A becslések szerint minden plusz 10 kilogrammal 0,36 másodpercet veszít egy autó körönként, ez pedig több alakulatnál is komoly problémákat okoz.
A hírek szerint a Ferrari motorja bőven a 145 kg-os minimális súlyhatár felett van, emiatt pedig a Sauber versenyautói is többet nyomnak a 692 kg-nál.
„Momentán nagyon nehéz megközelítenünk a minimum súlyhatárt” – ismerte el Adrian Sutil újságíróknak nyilatkozva a sepangi paddockban.
„Túlsúlyosak vagyunk, lépésről-lépésre javítunk ezen, de ez időbe fog telni. Drága mulatság ez, de a következő versenyeket illetően vannak terveink arra vonatkozóan, hogy csökkentsük a súlyt.”
Gutiérrez – aki egyébként 14 kilogrammal könnyebb csapattársánál, és a mezőny második legkönnyebb versenyzője – hozzátette, Melbourne-ben is sokat küszködött az autó túlsúlyával.
„Még sok a tennivalónk, mivel nagyon túlsúlyosak vagyunk” – fogalmazott a mexikói.
„De engem illetően ezen könnyen javíthatunk, és apránként haladunk is előre, és remélhetőleg az idény során gyorsan megoldódik ez a probléma.”
Sutil a mezőny legnehezebb versenyzője – 75 kg-os súlyához 183 cm-es magasság társul –, emiatt pedig elmondása szerint körönként fél másodpercet veszít csapattársával szemben.
A német szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) meg kellene emelnie a minimum súlyhatárt.
„Többet már nem tudok fogyni, ilyen vagyok! Magasra nőttem, nem tudok mit tenni. A kisebb termetű versenyzők egyértelmű előnyben vannak. Ez nyilvánvaló, mindenki látja, és remélem, hogy ehhez alkalmazkodni fognak a szabályok is hamarosan.”
„Teljesen más a helyzet most, mint az elmúlt években, mert a magasabb versenyzők most egyértelműen lassabbak körönként.”