Úgy tűnik, lehullt a lepel a Mercedes trükkjéről - F1VILÁG.HU

Úgy tűnik, lehullt a lepel a Mercedes trükkjéről

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Könnyen elképzelhető, hogy a legutóbbi, bakui versenyen sikerült felfedni a Mercedes gumikezeléssel kapcsolatos trükkjét!


Könnyen elképzelhető, hogy a legutóbbi, bakui versenyen sikerült felfedni a Mercedes gumikezeléssel kapcsolatos trükkjét!

A német istálló az idei évben rendkívül jól bánik a Pirelli abroncsaival, miközben a rivális csapatok sokat küszködnek a megfelelő hőmérsékleti tartomány eltalálásával.

Az Auto Motor und Sport című német szaklap mai cikkében érdekes fotókat közölt, melyeket munkatársai az Európa Nagydíjon készítettek, közvetlenül a bakui verseny rajtja előtt.

Merci

A képeken az látszik, hogy a Mercedes szerelői egy meglehetősen szofisztikált rendszert szereltek a versenyautó négy kereke köré, mellyel állítólag rendkívül magas hőmérsékletre hevítik fel a fékeket és a tengelyeket – már akkor, amikor az autó még csak a garázsban van – a rajtrácsra vezető kör előtt.

Ahogy a versenyautók megérkeznek a célegyenesbe, lekerülnek róluk a kerekek, majd a fékeket, a tengelyeket, illetve magát a kerékagyat egy szénszálból készült borítással fedik le, ráadásul a fékeket nagyjából 200°C-os forró levegővel melegítik tovább.

A Pirelli ugyanis nemcsak a gumikban lévő nyomás mértékét szabályozza, hanem azt is, hogy milyen hőmérsékleten lehet előmelegíteni az abroncsokat a paplanokban: Bakuban 2 órán át melegíthették őket a csapatok 80°C-on, majd 1 órán át 110°C-on.

A verseny felvezető körét megelőzően 5 perccel a versenyirányítás jelzi a csapatoknak, hamarosan kezdődik a futam, ekkor jön el az igazság pillanata is, hiszen fontos, hogy minden a legforróbb legyen az autón. Hogy miért? Leginkább azért, mert az FIA ellenőre a bemelegítő kör előtt néhány perccel mérik az abroncsok nyomását, az előírt értékek pedig általában a csapatok álláspontja szerint túlzottan magasak. Az abroncsok körüli terület felhevítésével a mérések idejében garantálni tudják a gumikban lévő nyomás minimumát, amint azonban az autó megkezdi a körözést a pályán, a nyomás folyamatosan elkezd csökkenni.

Szakértők szerint 1 psi nyomácsökkenéssel 0,1 másodpercet lehet nyerni körönként, hiszen minél alacsonyabb az abroncsok belső nyomása, a futófelület annál nagyobb, így nemcsak, hogy nagyobb lesz a gumik tapadása, de az elhasználódásuk mértéke is csökken.

Hirdetés

A rivális csapatok természetesen tisztában vannak azzal, hogy egyes istállók – főleg a nagyobb költséggel rendelkezők – bizonyos trükköket alkalmaznak, ez azonban nem olcsó mulatság.

Andy Green, a Force India technikai igazgatója azt mondta, „jó lenne, ha betiltanák az efféle módszereket, azok ugyanis rengeteg pénzbe kerülnek”.

Nemcsak a Mercedes, hanem a hírek szerint a Red Bull is használ hasonló megoldást, míg az AMuS szerint a Ferrarinál csupán forró levegő fújásával próbálnak előidézni hasonló nyomásnövekedést az FIA méréseinek pillanatában.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!