Vegyes fogadtatásban részesült az FIA legújabb akciója, miszerint a Magyar Nagydíjon két kanyarban is mérőberendezéseket helyez el annak monitorozására, hogy az esetleges pályaelhagyásokkal előnyt szereznek-e a versenyzők.
Vegyes fogadtatásban részesült az FIA legújabb akciója, miszerint a Magyar Nagydíjon két kanyarban is mérőberendezéseket helyez el annak monitorozására, hogy az esetleges pályaelhagyásokkal előnyt szereznek-e a versenyzők.
Az FIA a hétvégén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon először alkalmazza új rendszerét, a 4-es és a 11-es kanyarban, amit leginkább kritikusnak lát abból a szempontból, hogy azok esetleges kiszélesítésével a versenyzők előnybe kerülnek-e.
Az FIA azt követően döntött a rendszer használata mellett, hogy mind a Brit-, mind az Osztrák Nagydíjon számos pilóta levágta vagy éppen kiszélesítette a kanyarokat, ezzel előnyt szerezve.
„Már korábban felvetettem ezt a javaslatot, és bízom abban, hogy ezzel az FIA könnyebb helyzetben lesz, és jobban tudja majd felügyelni a helyzetet” – mondta Lewis Hamilton, akinek egyik körét törölték az időmérőn Silverstone-ban, éppen a pálya kiszélesítése miatt.
„Ha ezzel előnyt szerzünk, akkor azt gondolom, hogy akcióra van szükség, így ezt egy előrelépésnek gondolom. Bízom abban, hogy ezzel a rendszerrel könnyebben tudják majd menedzselni ezt a dolgot.”
Fernando Alonso szerint is előrelépés a rendszer bevezetése, hiszen úgy gondolja, hogy a múltban csak azok a versenyzők kaptak esetleges büntetést a kanyarok kiszélesítéséért, akiknek a szabálytalanságát látták a visszajátszásokban, vagy a pályabírók észrevették.
„Ez egy remek ötlet” – mondta. „Jó, mert nem csak a pályabírókra, vagy a visszajátszásokra tudunk hagyatkozni, hanem egy automatikus rendszerünk van, ami sportszerű, és mindenkit meglát, aki esetlegesen előnyt szerez azzal, hogy szabályt sért.”
Az egykori világbajnok, Sebastian Vettel azonban úgy gondolja, nem egy ilyen rendszer a megoldás, sokkal inkább olyan pályákat kell tervezni a Forma-1-ben, amiken nem lehet gyorsabban menni azzal, hogy valaki kiszélesíti a kanyarokat.
„Azt gondolom, hogy az FIA a hibás” – mondta a Ferrari német versenyzője. „Olyan pályákat építeni, amiken gyorsabban lehet menni, ha elhagyod a vonalvezetést, az nonszensz. Ma reggel végigmentem ezen a pályán, és csalódott vagyok.”
„Rengeteg pénzt beleültek az új aszfaltba és a rázókövek újjáépítésébe, és az lett az eredmény, hogy a pálya gyorsabb, ha elhagyod az ívet. Véleményem szerint az a megoldás, hogy olyan pályákat kell építeni, amik arra vannak tervezve, hogy azon belül maradj, és ne gondolkodj azon, hol lehet kiszélesíteni az íveket, mert azzal gyorsabb tudsz lenni.”
„Ha így gondolkodunk, akkor nem sok értelme van ennek, nem?”
Vettel amiatt is csalódott, hogy az FIA minden pályára megpróbál azonos rázóköveket elhelyeztetni, ami miatt az egyes helyszínek elveszítik identitásukat és különlegességüket.
„A rázókövek határozzák meg a pálya karakterét, a lelkét” – folytatta. „Ha mindenhova ugyanolyan rázóköveket teszünk, akkor minden pálya egy kicsit ugyanolyan lesz, mindössze a kanyarok száma és íve különbözteti majd meg őket.”