Jó ideje tudni lehet már, hogy a Volkswagen Csoport két brandje, a Porsche és a Volkswagen mérlegeli az F1-es csatlakozás lehetőségét, sőt, a német nagyvállalat igazgatósága nemrég zöld utat is adott a két márkának mindehhez – a hivatalos bejelentéssel viszont természetesen meg kívánják várni a 2026-ra tervezett végleges motorszabályokat. Míg a Porsche a Red Bull-lal tervez szövetségre lépni, addig az Audi több F1-es istállóval is tárgyalt, jelen állás szerint pedig úgy tűnik, a most Alfa Romeo néven szereplő Sauber lehet a befutó – végleges döntés viszont még nincs.
Érzékelhető tehát, hogy a Porsche projektje jelenleg jóval előrehaladottabb állapotban van, erre utalnak azok a dokumentumok is, melyeket a marokkói hatóságok hoztak nyilvánosságra tévedésből a stuttgarti gyártó Red Bull-lal való partnersége kapcsán.
Hétfőn ráadásul kiderült, a Porsche a német szabadalmi- és védjegyhivatalnál bejegyeztette a ’F1nally’ kifejezést, ami arra utal, a gyártó végre újra visszatér a száguldó cirkuszba.
A Porsche egyébként utoljára 1991-ben vett részt az F1-es küzdelmekben, akkor a Footwork motorszállítója volt – az Audi viszont még soha nem képviseltette magát az autósportok csúcsosztályában.
A Porsche legnagyobb sikereit a száguldó cirkuszban a McLaren motorpartnereként érte el még a ’80-as években, a TAG/Porsche névre keresztelt aggregátokkal 24 futamgyőzelmet szereztek 1984 és 1987 között, és két konstruktőri címet is bezsebeltek 1984-ben és 1985-ben.