Brit lapértesülések szerint az FIA csak azokat az új nevezőket vette komolyan, akik jelezték, hogy a Cosworth motorjait fogják használni a jövő évben, így fordulhatott elő, hogy a legesélyesebbek nem kaptak indulási lehetőséget.
Brit lapértesülések szerint az FIA csak azokat az új nevezőket vette komolyan, akik jelezték, hogy a Cosworth motorjait fogják használni a jövő évben, így fordulhatott elő, hogy a legesélyesebbek nem kaptak indulási lehetőséget.
A The Daily Telegraph beszámolója szerint az irányító testület igen sajátos módon választotta ki azt a három új csapatot, amelynek lehetőséget biztosított a jövő évi indulásra, ugyanis csak azokat a nevezőket vette számításba, akikről tudta, hogy a független Cosworth erőforrásait fogják használni.
Ezért is történhetett meg az, hogy a legesélyesebbnek kikiáltott Prodrive/Aston Martin nem kapott lehetőséget, mert David Richards minden bizonnyal a Mercedes-Benzzel kötött volna megállapodást.
“Közölték velünk, hogy amennyiben ott szeretnénk lenni a rajtrácson a jövő évben, egy három évre szóló szerződést kell kötnünk a Cosworth-szal” – idézte az egyik csapatvezetőt a brit napilap.
Egy másik csapatfőnök így nyilatkozott: “Jó esélyünk lett volna, hogy megszerezzük a Renault, a Ferrari, vagy a Mercedes motorjait. Ám teljesen világossá vált számomra, hogy előre eldöntötték, hogy a Cosworth beszállítói szerződés alapkövetelménye a jövő évi nevezésnek.”
A Cosworth még a tavalyi év második felében nyerte meg az FIA által kiírt tendert, miszerint a brit székhelyű cég lesz az egységes motorok beszállítója a jövő évtől a Forma-1-ben.
Az irányító testület nyilvánvalóan ezzel is csökkenteni akarta a nagyvállalatok befolyását, különösen azt követően, hogy a FOTA már meg is kezdte szervezni saját szériáját, így ha a gyártók távoztak volna, a kicsapatok motorok nélkül maradtak volna.
Az FIA nem is cáfolta mindezt, a szervezet sajtószóvivője a következőket mondta: “Célunk az volt, hogy legyen egy független beszállítónk, máskülönben az egész mezőny a gyártók kezében lenne, és egyetlen új csapat sem csatlakozhatna a jóváhagyásuk nélkül.”
Az FIA végül a Team US F1, a Campos Meta 1, és a Manor Grand Prix nevezését fogadta el, talán mondani sem kell, hogy mindhárom alakulat a Cosworth motorjaival áll majd rajthoz a jövő évben.
A Cosworth azonban tagadja, hogy bármiféle megkeresés érkezett volna hozzájuk az irányító testülettől az üggyel kapcsolatban.