Nem kizárt, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén sem a pályán zajló eseményekről fognak szólni az első versenyek, ugyanis hiába tisztázták a diffúzorokra vonatkozó szabályokat, az élcsapatok az eddiginél is extrémebb megoldásokkal rukkolhatnak elő.
Nem kizárt, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén sem a pályán zajló eseményekről fognak szólni az első versenyek, ugyanis hiába tisztázták a diffúzorokra vonatkozó szabályokat, az élcsapatok az eddiginél is extrémebb megoldásokkal rukkolhatnak elő.
A tavalyi év első néhány versenyét teljesen beárnyékolták a dupla diffúzor körüli viták, arról pedig nem sokan beszéltek, hogy mi is történt a versenypályán.
Bár a Fellebbviteli Bíróság szabályosnak minősítette a sokáig vitatott elrendezést, amivel a későbbi világbajnoki címet szerzett Brawn GP is megkezdte a szezont, minden jel arra utal, hogy még mindig nem teljesen világosak az erre vonatkozó szabályok.
Az elmúlt két napban két új autót mutattak be a nagyközönségnek, azonban mind a Ferrari, mind pedig a McLaren elrejtette hátsó elrendezését, ami nem csak a véletlennek tudható be, ugyanis egyértelmű, hogy idén is ez lesz az autók legkritikusabb része.
A csapatoknál külön részleget állítottak fel arra, hogy értelmezzék, és elemezzék a diffúzorra vonatkozó szabályokat, hogy megtudják, miként lehetne az abban rejlő kiskapuk segítségével elhúzni a többitől, súrolva, de nem átlépve a szabályosság határait.
Ez pedig szinte garancia arra, hogy újabb botrány lesz a Forma-1-ben.
A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe az MP4/25 bemutatóján elmondta, hogy ők is nagyon sok energiát fordítottak az autó ezen területére, hogy a lehető legjobban kiaknázzák a szabályok adta lehetőségeket, és abban is biztos, hogy ezzel nincsenek egyedül.
“Ez az első autó, amit valóban tiszta lapról kezdtünk el tervezni, már a dupla duffúzor szabályok ismeretében, amit tavaly csak menet közben ismerhettünk meg” – mondta a szakember a pénteki bemutatón a Vodafone székházában.
“Majd láthatják, hogy egy igen extrém megoldást alkottunk, de ezzel nem leszünk egyedül. Azt hiszem, hogy ellenfeleink autóin is láthatunk majd néhány nagyon extrém megoldást.”
A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa a Gazzetta dello Sportnak adott csütörtöki nyilatkozatában már hangot adott félelmének, miszerint nem mindenki fogja egyformán értelmezni a diffúzorra vonatkozó szabályokat, így ismét galiba lehet az év elején.
“Akkor és most is meg vagyunk győződve arról, hogy a dupla diffúzor koncepció illegális” – mondta. “Úgy érezzük, hogy más értelmezései is vannak ennek az elrendezésnek, hiszen a szabályok számos megoldás kivitelezésére adnak lehetőséget. Az FIA dolga, hogy ezt felügyelje, de mi inkább aggódunk.”
Piero Ferrari sem volt túlzottan optimista, mikor elmondta, hogy véleménye szerint a Ferrari képes lesz a bajnoki cím megszerzésére, de csak abban az esetben, ha mások nem értelmezik teljesen másképpen a szabályokat.
Lowe azonban nem aggódik ennyire, mert úgy érzi, a szabályok elég világosak ahhoz, hogy ne ismétlődjön meg a tavalyi eset.
“Úgy gondolom, hogy az értelmezés nagyon világos” – folytatta. “Volt, amikor bizonyos esetekben mi is kikértük az FIA véleményét, de egyértelmű állásfoglalást kaptunk, és azt gondolom, hogy ez a segítség és együttműködés minden csapatnak rendelkezésére állt.”
Jövőre egyébként ilyen gond már nem lesz, hiszen a csapatok megegyeztek abban, hogy tiltólistára helyezik a dupla diffúzor használatát.