Kimi Raikkönen elárulta, a Nemzetközi Automobil Szövetség elfelejtette figyelmeztetni a Ferrarit, hogy extrém esős gumival kezdje meg a Japán Nagydíjat, ezért fordulhatott elő, hogy rajtuk kívül senki nem indult intermediate abroncsokkal.
Kimi Raikkönen elárulta, a Nemzetközi Automobil Szövetség elfelejtette figyelmeztetni a Ferrarit, hogy extrém esős gumival kezdje meg a Japán Nagydíjat, ezért fordulhatott elő, hogy rajtuk kívül senki nem indult intermediate abroncsokkal.
Mind Raikkönen, mind csapattársa Felipe Massa a Bridgestone intermediate abroncsaival kezdte meg a futamot, pedig az FIA arra szólította fel a csapatokat, hogy a pálya állapota miatt használják az esős gumikat.
A biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny, ám a Ferrari duója pár körrel később behajtott a boxba az esős abroncsokért. Ez pedig azt eredményezte, hogy a harmadik és a negyedik helyről visszacsúsztak az utolsó pozíciókba.
Raikkönen, aki végül a harmadik helyen ért célba, a versenyt követő sajtókonferencián elárulta, a Ferrarit senki nem informálta arról, hogy esős gumival kezdje meg a futamot, és ez éppen elég volt ahhoz, hogy ne tudjon harcba szállni a győzelemért a Japán Nagydíjon.
“Úgy döntöttünk, hogy intemediate abroncsokkal rajtolunk” – mondta Raikkönen. “A biztonsági autó mögött elkezdett egy kicsit esni az eső, de ez önmagában még nem lett volna gond. A verseny után hallottam, hogy mindenkit az extrém esőgumik használatára szólítottak fel, azonban az FIA vagy a versenyirányítás elfelejtette erről informálni a csapatunkat. Emiatt már a biztonsági autó mögül ki kellett állnunk, ami rengeteg időnkbe került. Az egész versenyen nem láttam semmit.”
“A végén megpróbáltam megelőzni Heikkit. Egy ponton elmentem mellette, de túlságosan gyorsan mentem bele az egyik kanyarba és visszaelőzött. A legnagyobb probléma az volt, hogy nehezen lehetett látni a pályát és az autókat. Azonban nem vagyok elkeseredve, mert mindent kihoztunk a helyzetből” – magyarázta a finn.
“Néhányszor ráhajtottam a vízátfolyásra, de mindig vissza tudtam térni a pályára. Száraz versenyre számítottunk, így is volt beállítva az autó, tehát nem volt könnyű a mai futam számunkra. Azonban nem volt nagy gond. Mikor elől vagy, sokkal könnyebb a dolgod. Mi is tudtunk volna gyorsabban menni. Ismét pontokat vesztettünk Hamiltonnal szemben, de nem sokat tudtunk tenni az első kiállás után.”
A Renault főmérnöke, Pat Symonds is értetlenül állt a gumiszabály előtt, melyet akkor közölt a szövetség a csapatokkal, mikor már mindenkinek megvolt a versenystratégiája.
“Egy kicsit meglepődtem, különösen azért, mert 12 óra után már nem lehet változtatni az üzemanyag mennyiségen, és ez a szabály 12:15-kor jött ki. Egy kicsit érdekesnek találom” – mondta Symonds az ITV-nek adott nyilatkozatában.
Raikkönen hátránya 17 pontra nőtt Hamiltonnal szemben két futammal a szezon vége előtt, míg csapattársa, Felipe Massa végleg elvesztette a reményt az idei bajnoki cím megszerzésére, miután csak a hatodik helyen végzett.