A Pirelli jelezte, hogy a megszokottnál ismét jóval több vágást talált abroncsain, immáron zsinórban a második versenyen, Olaszországban.
A Pirelli jelezte, hogy a megszokottnál ismét jóval több vágást talált abroncsain, immáron zsinórban a második versenyen, Olaszországban.
A Forma-1-es gumik rivaldafénybe kerültek az elmúlt hetekben Nico Rosberg és Sebastian Vettel látványos defektje miatt a Belga Nagydíjon.
Az olasz beszállító egy mélyreható vizsgálatot indított és zárt le a napokban, melyből kiderült, hogy az elmúlt futamnak helyet adó Spában nem kevesebb, mint 63 vágást lehetett megtalálni a gumikon, ellenben az elmúlt 15 eseménnyel (futam és teszt) szemben, ahol átlagosan 1,2 vágás volt per versenyhétvége.
„Az egyik gumiból egy elég nagy darab üveget szedtünk ki, ami nem egy olyan dolog, amit látni szeretnél” – mondta a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery.
„A hétvége során egyre kevesebb volt a vágás, ahogy tisztították a pályát, de számos baleset volt szombaton, és az abroncsok a törmeléket felveszik.”
A szombati időmérő első etapjában rengeteg törmelék került a pályára, mikor Max Verstappen autójáról látványosan lerepült a motorborítás, ugyanis azt a csapat nem rögzítette megfelelően a nagy kapkodásban.
Hembery ismét hangsúlyozta, hogy át kellene gondolni, miként lehetne tisztábban tartani a pályákat a versenyhétvége során, mert az esetleges törmelékek komoly problémát jelenthetnek.
„Fel kell tenni a kérdést, hogy egy nagyobb üvegdarab hogyan kerülhetett a pályára, mert ez nem elfogadható” – folytatta.
„Talán egyesek azt mondják, hogy túlságosan érzékenyek vagyunk, ami valamilyen szinten igaz is, de az is igaz, hogy ilyen eseteket nem nagyon láttunk az elmúlt öt évben. Egy standardizált megoldást kellene találnunk a pálya tisztán tartására, és tudom, hogy az FIA dolgozik is ezen.”