Speciális 3D-nyomtatók segítségével fejleszti innovatív dugattyútechnológiáját 2017-es autójához a Ferrari – az olasz istálló azt reméli, nemcsak a kasztnival, hanem a V6-os erőforrással is nagyot lép előre.
Speciális 3D-nyomtatók segítségével fejleszti innovatív dugattyútechnológiáját 2017-es autójához a Ferrari – erről számolt be a minap a Motorsport.com című internetes szaklap.
Az olasz istálló gőzerővel készül a 2017-es szezonra, és nemcsak kasztnijával, hanem V6-os erőforrásával is szeretne jelentős előrelépéseket tenni.
A Ferrari új autója február 24-én mutatkozik be a nagyközönségnek, a jelenleg 668-as kódjel alatt futó projekt fejlesztése pedig előrehaladott állapotban van.
A vadonatúj versenygép Fioranóban várhatóan meg is teszi majd első próbaköreit a bemutató idején, ám könnyen lehet, hogy az autóban ekkor helyet kapó motor még csupán egy kezdeti specifikáció lesz.
A motorrészlegen főtervezőként tevékenykedő Sassi Lorenzo, valamint az összeszerelésért felelős Enrico Gualteri ugyanis merész megoldásokkal kíván komoly előrelépéseket tenni.
Mattia Binotto technikai igazgató komoly áttörést vár a V6-os erőforrástól, mely gyakorlatilag teljesen eltér majd a 2016-ban használt megoldástól. A Ferrarinál állítólag az égéstérre helyezték a legfőbb hangsúlyt, a továbbfejlesztett gyújtásrendszernek hála jelentős nyomásnövekedést tudnak majd elérni ezen a területen.
Az akár 400 bar nyomás, valamint a hőmérséklet-emelkedés miatt viszont fennáll a veszélye annak, hogy megbízhatósági problémák jelentkeznek – ezeket pedig mindenképpen szeretné elkerülni a Scuderia. Ennek érdekében forradalmasították a motortervezést, és úgy döntöttek, az innovációra összpontosítanak. Az új dugattyúrendszer tesztjei már folyamatban vannak.
Bár a gyártók lehetőségei meglehetősen korlátozottak a felhasználható anyagokat illetően, úgy tudni, a Ferrari próbál eltávolodni az alumínium használatától, és egyfajta acélötvözettel kíván előrelépni. Szeretne ugyanis olyan anyaggal dolgozni, mely jobban ellenáll – például a hőtágulásnak –, így nagyobb megbízhatóság érhető el.
Annak érdekében, hogy megfelelő irányba induljanak el, Maranellóban a legújabb 3D-s nyomtatótechnológiával dolgoznak. A mérnököknek így lehetőségük van arra, hogy egyesével, rétegenként gyártsák le anyagaikat – ennek hála olyan komplex formák létrehozására is lehetőség van, melyek gyártása a korábbi öntési és megmunkálási folyamatokkal nem volt lehetséges.
Bár nagy valószínűséggel nem a Ferrari az egyetlen, mely használja ezt a technológiát, Mattia Binotto azt reméli, a pályán is mihamarabb megmutatkozik majd a fejlődés – remélhetőleg már a 2017-es évad elején.