A forma-1-es csapatok az elmúlt hétvégén megrendezett Brit Nagydíjon megegyeztek abban, hogy módosítanak a szezonközi tesztkorlátozásra vonatkozó szabályokon, amivel elejét vehetik az esetleges félreértéseknek a jövőben.
A forma-1-es csapatok az elmúlt hétvégén megrendezett Brit Nagydíjon megegyeztek abban, hogy módosítanak a szezonközi tesztkorlátozásra vonatkozó szabályokon, amivel elejét vehetik az esetleges félreértéseknek a jövőben.
A költségek csökkentése érdekében, a tavalyi évtől tilos a szezonközi tesztelés, a csapatoknak csak nyolc napjuk van arra, hogy egyenes vonalú aerodinamikai tesztet hajtsanak végre, azt is csak olyan versenyzővel, aki az elmúlt két évben nem állt rajthoz forma-1-es versenyen.
Igen ám, de a csapatok rendezhetnek úgynevezett filmes napokat, mikor partnereiknek, illetve saját maguknak képanyagot készíthetnek.
Bár itt is vannak bizonyos korlátozások – a Bridgestone legkeményebb gumikeverékét kell használni, és 100km-nél többet nem lehet teljesíteni – a csapatoknak lehetőségük van arra, hogy pályára vigyék legújabb fejlesztéseiket, ahogy azt a Mercedes és a Ferrari is tette legutóbb.
Ez pedig egyeseknél kiverte a biztosítékot, ugyanis véleményük szerint ezzel jogosulatlan előnyre tettek szerint a riválisok, ami nem elfogadható.
Az ilyen és ehhez hasonló esetek elkerülése érdekében, a csapatvezetők a múlt hétvégi Brit Nagydíjnak helyet adó Silverstone-ban összeültek, és megegyeztek abban, hogy a filmes napokon csak olyan alkatrészeket vihetnek pályára a jövőben, amik már versenyen is bemutatkoztak.
„Személy szerint én nem éreztem, hogy bármi kétértelmű lenne a szabályokban, de ezzel sajnos úgy tűnik, hogy egyedül voltam” – mondta a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh, aki egyébként a FOTA elnökeként is tevékenykedik.
„Most, a szabályok tisztázását és módosítását követően, mindenki számára világos, hogy a filmes napokon csak olyan komponensek használhatók, amik már bemutatkoztak versenyen.”