Az FIA technikai tanácsadója, Tony Purnell meg van győződve arról, hogy további szabálymódosításokra van szükség az F1-ben, mert az idei évben bevezetett megszorítások nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
Az FIA technikai tanácsadója, Tony Purnell meg van győződve arról, hogy további szabálymódosításokra van szükség az F1-ben, mert az idei évben bevezetett megszorítások nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
Az idei évben számos új szabályt vezettek be a Forma-1-ben, az autók aerodinamikája teljesen megváltozott, visszatértek a slick abroncsok, megjelent a hibrid rendszer, és a menet közben állítható első szárnyelem – amik azt a célt hivatottak szolgálni, hogy megkönnyítsék az előzéseket.
Bár az autók a korábbinál közelebb tudnak menni egymáshoz, továbbra is nehéz az előzés, amin változtatni kell a jövőben.
“Sajnos nem sikerült elérnünk céljainkat” – mondta Purnell az F1 Racing magazinnak adott interjújában. “Ha meg szeretnénk adni a rajongóknak azt, amit akarnak, akkor további lépéseket kell tennünk.”
A csapatok technikai szakembereiből álló Előzési Munkacsoport (OWG) a tavalyi évben úgy alakította ki az új szabályokat, hogy azokkal 50%-kal csökkenjen az autók leszorító ereje a 2008-as szinthez képest.
Igen ám, de a csapatok leleményességének köszönhetően, ez nem valósult meg, és a dupla diffúzor szabályosnak minősítésével majdhogynem minden maradt a régiben.
Purnell úgy gondolja, hogy továbbra is az aerodinamika területén kell változtatniuk, ha több előzést akarnak látni a versenypályákon. A szakember szerint az idei módosításokkal jó irányba mentek el, de további lépések szükségesek.
“Időről időre megtörténik, hogy mikor olyan szabályokat hozol, hogy csökkenjen a leszorító erő szintje, akkor kilenc hónappal később minden visszaáll a régi szintre” – mondta Purnell.
“Az új szabályok azonban mindenképpen helyesek voltak, és javítottak ezen a téren. Az F1 közösség reménytelenül konzervatív, jó okkal, mert úgy érzik, hogy ezek az autók nagyon népszerűek, és nem akarják megbolygatni a dolgokat.”
Purnell továbbá nem ért egyet azokkal, akik szerint az átfogó szabálymódosítások a nagyobb költségvetéssel rendelkező gárdáknak kedveznek, és még reménytelenebb helyzetbe hozzák a kisebbeket.
“Ha nem változtatsz a szabályokon, akkor folyton a leggazdagabbak nyernek” – mondta. “Ha viszont nagyobb változtatásokat vezetsz be, akkor az elegendő pénzzel, és leleményes szakemberekkel rendelkező csapatok jönnek elő a legjobb autókkal.”