Ahogyan arról lapunk is beszámolt, hétfőn megkezdődtek a munkálatok a legendás versenyhelyszínen. A munkálatok a tervek szerint 140 napig tartanak majd, a létesítmény pedig egy 21 millió eurós, azaz bő 7,9 milliárd forintos beruházás keretében újul meg. A legfontosabb, hogy teljesen újraaszfaltozzák majd a versenypályát, egy újonnan kifejlesztett rugalmas burkolattal látják majd el, de a kerékvetőket is felújítják, sőt, a vízgyűjtő- és vízelvezető rendszer korszerűsítésére is sor kerül. A pálya könnyebb megközelíthetősége érdekében egy új utat is kialakítanak az egyik bejárat mentén, és három aluljárót is felújítanak majd a közönség jobb kiszolgálása érdekében.
Kiderült ugyanakkor az is, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) áldását adta arra, hogy a monzai versenypálya első két sikánjába kavicságyat helyezzenek el, megakadályozva ezzel azt, hogy a versenyzők az elmúlt évekhez hasonlóan rendre levágják ott a pályát. A tájékoztatás szerint egész egyszerűen arról van szó, hogy az eddig alkalmazott, aszfaltozott menekülőutak helyett sóderágyakat helyeznek el, ha tehát egy versenyző hibázik, emiatt pedig levágja a kanyart, jelentős időt veszít, és akár az autója is megsérülhet.
A pálya rekonstrukciójának keretében kicserélik az összes kerékvetőt is — méghozzá olyanokra, amilyeneket a modernebb versenyhelyszíneken láthatunk.