Miután a költségek csökkentésére irányuló legújabb próbálkozások is kudarcot vallottak, úgy hírlik, újra napirendre került a kliensautók használata a Forma-1-ben.
Miután a költségek csökkentésére irányuló legújabb próbálkozások is kudarcot vallottak, úgy hírlik, újra napirendre került a kliensautók használata a Forma-1-ben.
A Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén az érintettek számos javaslatot napirendi pontként tárgyaltak: a költségcsökkentés elősegítéseként felmerült például a szélcsatorna használatának betiltása, ezáltal pedig a CFD-technológia fejlesztése – ezzel állítólag évi 15-20 millió dollárt spórolhatnának meg a csapatok.
De szóba került a csapatok, illetve a motorgyártók közti fizetési struktúra felülvizsgálata is – ám sem ezt, sem a költségcsökkentésre irányuló többi javaslatot nem sikerült magasabb szintre emelni.
A Stratégiai Munkacsoport tegnapi ülésén a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt, valamint a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull, a Williams és a Force India képviseltette magát.
Bár az ötletek nagy részét a jelenlévők lesöpörték az asztalról, a hírek szerint újra napirendre került a kliensautók használata – főleg a kisebb csapatok anyagi terheinek csökkentése céljából.
Az AUTOSPORT című angol szaklap úgy tudja, a négy nagycsapatnak, a Ferrarinak, a Mercedesnek, a Red Bullnak és a McLarennek most kvázi egy tanulmányt kell készíteni arról, hogyan is képzeli el a költségcsökkentés ezen formáját.
A kliensautók használata számos alkalommal felmerült már, ám nem minden kiscsapat támogatta az elképzelést.
A csütörtöki meetingen napirendi pontként tárgyalták az idei ötödik motor használatának lehetőségét is: ebben a hírek szerint szintén nem történt egyhangú megállapodás, így minden versenyző az eredetileg tervezett négy erőforrást használhatja fel büntetlenül az évad során.
Ha hinni lehet az FIA-nak, ma még több információ napvilágot lát a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülése kapcsán.