A Forma-1 szabályai szerint a csapatok összesen két privát tesztnapot tarthatnak idei versenyautóikkal, ezeken azonban legfeljebb 100 km-t tehetnek meg, gépeiket pedig a Pirelli demóabroncsaival kell felszerelniük. Bár hivatalosan „filmforgatási napokként” jellemzik ezeket, a mezőny tagjai természetesen igyekeznek a lehető legjobban kihasználni az alkalmakat.
Nem tett másképp a Ferrari sem: az olasz istálló Fioranóban gurult pályára kedden az SF-23-as modellel, mellyel mindkét pilóta, Carlos Sainz és Charles Leclerc is körözhetett. Amellett, hogy a versenyzők eleget tettek a marketingosztály igényeinek, és elkészültek az ilyenkor szokásos felvételek, természetesen olyan munkát is végeztek, melynek eredményei talán a versenypályán is megmutatkoznak a jövőben.
Sainz a délelőtt folyamán sztenderd konfigurációjában vitte pályára az SF-23-ast, hogy megadja az alapokat a későbbi összehasonlításokhoz, majd egyre több újítással vértezték fel az autót: a módosított motorborításon mélyebbre vágott, hőelvezetésre szolgáló kopoltyúkat vélhettünk felfedezni, ez a megoldás feltehetően a hétvégi Osztrák Nagydíjon is felkerül majd a Scuderia autóira, lévén, a Red Bull Ring körülbelül 700 méteres magasságban helyezkedik el a tengerszinthez képest, a ritkább levegő miatt tehát szükséges a hűtőrendszer bizonyos szintű átalakítása.
Sainz aztán egy vadonatúj első szárnyat is pályára vitt, mellyel a Ferrari egyértelműen több légáramlatot szeretne az első kerekek külső oldalára juttatni. A kívül lekerekített véglapok belső részén egy vízszintes szárnyelem jelent meg, mely tökéletesen hasonlít a Red Bull által alkalmazott megoldásra.
Délután aztán Charles Leclerc vette át a volánt, aki egy módosított padlólemezzel kezdte meg a munkát, illetve felkerült az autóra egy átalakított áramlásterelő szárnylap az első kerekek mögött, mely a turbulens levegőt igyekszik távol tartani a padlólemeztől.
A maranellóiak tehát alaposan kihasználták a rendelkezésükre álló 100 km-t, ami már csak azért is nagyon fontos, mert Ausztriában az idei második sprintfutamos hétvégét tartják majd, és csupán egyetlen gyakorlás áll a mezőny rendelkezésére, az új fejlesztések kiértékelése tehát komoly feladatnak ígérkezik.
A Forma-1-es Osztrák Nagydíj eseményeiről élőben, a helyszínről számolunk majd be az F1Világon, érdemes lesz velünk tartani egész hétvégén!