A katalán ring jövőre a megszokottnál később, csak június elején látja vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, a szervezők pedig jelenleg is egyeztetéseket folytatnak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a pálya módosítása kapcsán.
A barcelonai pálya 14-es és 15-ös kanyarjának számító sikánját még 2007-ben alakították ki biztonsági okokból, korábban a versenyzőknek két gyors jobbost kellett teljesíteniük, mielőtt ráfordultak a célegyenesre. A terv az, hogy homologizáltatják a pálya lassító nélküli vonalvezetését is, ehhez azonban meg kellene növelni a bukótereket, és további biztonsági intézkedéseket kellene hozni a szóban forgó pályaszakaszon.
A versenypályának jelenleg csak a sikánt tartalmazó vonalvezetéshez van meg az FIA 1-es fokozatú licence, a RacingNews365.com című internetes portálnak nyilatkozva viszont a ring szóvivője elárulta, a terv az, hogy még a jövő évi futam előtt homologizáltatják a helyszínt a lassító nélkül.
„A szándékunk az, hogy 2023 elején homologizáltatjuk a pályát a lassító nélkül. A pálya viszont ugyanaz marad a sikánnal. Amint a homologizáció megvan, minden promóter kiválaszthatja, hogy melyik vonalvezetést szeretné használni” – fogalmazott.
Magyarán szólva a Forma-1 is dönthet arról, hogy használni kívánja-e az utolsó szektorban lévő sikánt, vagy sem, tény azonban: a jelenlegi vonalvezetést sok kritika érte a versenyzők részéről is a nehézkes előzés miatt.
Carlos Sainz például a 2021-es verseny után azt nyilatkozta, szeretné, ha újra a régi vonalvezetést használhatnák Spanyolországban.